Odgojne znanosti, Vol. 9 No. 2 (14), 2007.
Prethodno priopćenje
IZVANNASTAVNE I IZVANŠKOLSKE AKTIVNOSTI
Željka Šiljković
; Učiteljski fakultet, Sveučilišta u Zagrebu
Višnja Rajić
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Daniela Bertić
; Učiteljski fakultet, Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Ovaj rad bavi se izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima
učenika primarnog obrazovanja. Prikazane su specifi čnosti i prednosti tih aktivnosti i njihov pozitivan utjecaj na učenike. Provedeno je istraživanje u 65 škola središnje Hrvatske kojim je obuhvaćeno 1411 učenika prva četiri razreda osnovne škole. Cilj ovog istraživanja bio je uvidjeti u kojim sve aktivnosti izvan
nastave i škole sudjeluju učenici. Istražili smo koliko na sudjelovanje djece u izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima utječe njihova dob i spol. Rezultati koje smo dobili kazuju sljedeće: u aktivnostima više sudjeluju djevojčice (svaka djevojčica sudjeluje na 1, 214 aktivnosti), dok dječaci manje sudjeluju u izvannastavnim aktivnostima (svaki dječak sudjeluje u 1,072 aktivnosti). U odnosu na dječake u svim aktivnostima (osim sportskim) djevojčice sudjeluju
u većem broju. Broj aktivnosti bitno se ne razlikuje s obzirom na dob, iako su kod djevojčica uočene razlike. Tako dječaci sve četiri godine najviše sudjeluju u sportskim aktivnostima, dok djevojčice u drugom i četvrtom razredu najviše sudjeluju u sportskim aktivnostima, a u prvom i trećem najviše ih je u skupini aktivnosti „ostalo“ (recitatori, novinari, maketari…).
Ključne riječi
izvannastavne aktivnosti; izvanškolske aktivnosti; odgoj i obrazovanje; osnovna škola
Hrčak ID:
23549
URI
Datum izdavanja:
20.11.2007.
Posjeta: 14.936 *