Odgojne znanosti, Vol. 9 No. 2 (14), 2007.
Prethodno priopćenje
KINEZIOLOŠKI SADRŽAJI I SLOBODNO VRIJEME UČENICA I UČENIKA MLAĐE ŠKOLSKE DOBI
Ivan Prskalo
; Učiteljski fakultet, Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Istraživanje na uzorku od 287 učenica i učenika od 1. do 4. razreda
osnovnih škola (dobi od 7 do 10 godina) pokazalo je zabrinjavajuće nisku frekvenciju odgovora koji predmet tjelesna i zdravstvena kultura stavljaju na prvo mjesto po značaju za budući život (13%) dok je preferencija tog predmeta nešto viša (37%). Provedba slobodnog vremena u nekoj karakterističnoj statičnoj aktivnosti značajno je viša (27%) nego u nekoj kineziološkoj aktivnosti
(17%). Kako današnju civilizaciju označava prekomjerna težina i živčana napetost, što se sve više primjećuje i među mladima, situacija je vrlo ozbiljna. Slobodno vrijeme djece i mladeži sve se više koristi za aktivnosti za koje nije potreban gotovo nikakav mišićni napor. Spol je presudan čimbenik kod preferencije predmeta i procjene njegova značaja, a dobne razlike u određenoj mjeri
utječu na izbor provedbe slobodnog vremena i sudjelovanje u izvanškolskim kineziološkim aktivnostima. Pri tome je u izvannastavne aktivnosti u školi uključen manji broj djece nego u izvanškolske. To samo po sebi nije problem ako nije pokazatelj nespremnosti škole da udovolji potrebama djece u potpunosti.
Tjelesno vježbanje stvara ravnotežu u mnogim fi ziološkim, regulacijskim i funkcionalnim mehanizmima. Današnje spoznaje potvrđuju da se sustavnim, znanstveno utemeljenim vježbanjem bitno može utjecati ne samo na regulaciju morfoloških, motoričkih i funkcionalnih obilježja već u znatnoj mjeri i na kognitivne
funkcije te na konativne dimenzije odgovorne za modalitete ponašanja i efikasnu socijalizaciju mladih na varijabilne uvjete života i rada .
Ključne riječi
kineziološka aktivnost; slobodno vrijeme; učenici; primarno obrazovanje
Hrčak ID:
23551
URI
Datum izdavanja:
20.11.2007.
Posjeta: 7.552 *