Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.32914/i.54.3-4.5

UTJECAJ VJERODOSTOJNOSTI PREPORUKA INFLUENCERA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA NA PONAŠANJE POTROŠAČA PREMA MARKAMA

Piotr Kwiatek ; American University of the Middle East, Kuwait; Cyprus International Institute of Management, Cyprus; American University of the Middle East, Kuwait
Radoslav Baltezarević ; American University of the Middle East, Kuwait; Cyprus International Institute of Management, Cyprus; American University of the Middle East, Kuwait
Stavros Papakonstantinidis ; American University of the Middle East, Kuwait; Cyprus International Institute of Management, Cyprus; American University of the Middle East, Kuwait


Full text: english pdf 615 Kb

page 181-196

downloads: 1.299

cite


Abstract

Sažetak
Tvrtke sve više postaju svjesne važnosti i mogućnosti koje pružaju društvene mreže kako bi brže i učinkovitije komunicirale sa svojim potrošačima. Također, vrlo često, kako bi na svoje ciljno tržište prenijele poruku o vrijednosti svojih marki, organizacije angažiraju utjecajne ljude koji se smatraju tvorcima javnog mnijenja u virtualnom okruženju. Danas su društveni mediji pretrpani mikro i makro influencerima ili barem onima koji se predstavljaju kao takvi. Njihov je glavni posao predstavljati i preporučivati marke drugim korisnicima (njihovim sljedbenicima) i na taj način utjecati na stavove potrošača o robnim markama i možda ojačati njihove odluke o kupnji. Vrlo često tvrtke angažiraju influencere na društvenim mrežama kako bi uz naknadu promovirali svoje marke. Kako bi imale veću kontrolu nad svojim komunikacijskim aktivnostima, tvrtke im unaprijed dostavljaju sadržaj koji žele prenijeti potrošačima, ali i vremenski okvir kada bi poruka trebala biti pokrenuta. Na taj način organizacije pokušavaju smanjiti rizik pretvaranja elektroničke komunikacije usmenom predajom (EWOM) u negativnu. Da bi potrošači mogli vjerovati preporukama influencera na društvenim mrežama, ti ljudi moraju imati značajnu stručnost u određenom području, karizmu i poštovanje drugih korisnika, tako da njihova vjerodostojnost utječe na vrijednost sadržaja i preporuka koje daju u internetskom okruženju. Cilj ovog rada je predstaviti stavove ispitanika koji koriste web stranice društvenih mreža o utjecaju vjerodostojnosti preporuka influencera na društvenim mrežama te njihovo mišljenje o tome utječe li i na koji način njihova vjerodostojnost na stavove potrošača prema robnim markama.

Keywords

društveni mediji; influenceri; vjerodostojnost; ponašanje potrošača; elektronička usmena komunikacija (EWOM)

Hrčak ID:

262339

URI

https://hrcak.srce.hr/262339

Publication date:

30.8.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 3.206 *