Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.38003/sv.70.1.10

Učinkovite strategije učenja i kreativne metode poučavanja Hrvatskoga jezika u razrednoj nastavi

Marinko Lazzarich orcid id orcid.org/0000-0003-1401-9610 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 429 Kb

str. 275-307

preuzimanja: 3.702

citiraj


Sažetak

Učenje je važan proces u intelektualnom sazrijevanju i socijalizaciji ličnosti, a određuju ga brojne komponente među kojima su najvažnije kognicija, motivacija i emocije. Kako suvremena nastava zahtijeva aktivnu ulogu učenika u procesu učenja, ključni element za uspješno učenje jest kvalitetno poučavanje. Učiteljima je glavni izazov kako pobuditi interes među učenicima za obrazovno područje, stoga se poučavanje treba temeljiti na izboru primjerenih pristupa i postupaka. U ovom radu raspravljalo se o učinkovitim strategijama i oblicima učenja u nastavi Hrvatskoga jezika na nižem stupnju primarnoga obrazovanja, u razrednoj nastavi. Hrvatski jezik složen je nastavni predmet, stoga funkcionalna nastava jezika i književnosti zahtijeva svrhovitost metoda i oblika rada. Motrili smo primjenjivost suradničkoga, iskustvenoga i samoreguliranoga učenja. Priloženi su različiti kreativni postupci u ranoj fazi učenja jezika te ponuđene smjernice za rad s učenicima u razrednoj nastavi. Važno je učenicima omogućiti situacije u kojima će osvijestiti svoj proces učenja i preuzeti odluke o tome kako će ostvariti planirane ishode i ciljeve učenja.

Ključne riječi

jezično izražavanje, književnost, literarna komunikacija, međupredmetne korelacije, učenik

Hrčak ID:

263044

URI

https://hrcak.srce.hr/263044

Datum izdavanja:

28.9.2021.

Posjeta: 4.727 *