Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22572/mi.27.2.3

Komunikacija hrvatskih političara na Instagramu za vrijeme pandemije COVID-19: prema kome, kako i s kojim učinkom?

Milica Vučković orcid id orcid.org/0000-0002-2841-8973 ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Stana Odak Krasić orcid id orcid.org/0000-0003-0165-7381 ; Sveučilište VERN', Zagreb, Hrvatska
Marija Volarević ; Sveučilište VERN', Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 885 Kb

str. 59-82

preuzimanja: 576

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 885 Kb

str. 59-82

preuzimanja: 482

citiraj


Sažetak

Kad pogledamo medijske navike korisnika, posebno mladih (Reuters Institute Digital News Report, 2020), onda možemo vidjeti sve veći utjecaj društvenih medija u njihovu informiranju i komunikaciji. Značaj društvenih medija još je dodatno ojačan s početkom globalne pandemije bolesti COVID-19. U tom kontekstu društvena mreža Instagram proteklih godina postaje sve popularnija platforma na globalnoj razini, a posebno kod mlađe populacije. No, i dalje ostaje neiskorišten alat u približavanju politika, političkih aktera i važnih društvenih tema mlađoj populaciji. Cilj je ovog rada ispitati kako su ključni politički akteri u Hrvatskoj komunicirali putem Instagrama za vrijeme pandemije COVID-19 te utvrditi jesu li koristili ovu društvenu mrežu kako bi se približili publici na toj platformi, odnosno mladima. S druge strane, ovaj rad će ispitati kako komunikaciju političara na društvenoj mreži Instagram percipiraju i ocjenjuju mladi praktičari odnosa s javnošću i jesu li njihove poruke prilagođene mlađoj populaciji. Svrha će rada biti na temelju dvostruke analize donijeti zaključke i dati preporuke za unapređenje komunikacije političara na društvenoj mreži Instagram. Koristeći metodu analize sadržaja analiziran je sadržaj na Instagram profilima dvojice ministara i članova kriznog stožera za pandemiju COVID-19 te hrvatskog premijera i predsjednika. Analizom je utvrđeno na koji način političari komuniciraju, je li sadržaj prilagođen mladima i potiču li angažman u svojim objavama. Metodom strukturiranog intervjua s odabranim praktičarima odnosa s javnošću komunikacija je ocjenjivana trodimenzionalno: u sadržaju, javnom nastupu i karizmi političara na Instagramu. Na temelju dobivenih rezultata u zaključku rada sažete su preporuke za daljnju praksu u komunikaciji političara na društvenoj mreži Instagram.

Ključne riječi

društvene mreže; Instagram; karizma; krizna komunikacija; odnosi s javnošću

Hrčak ID:

267425

URI

https://hrcak.srce.hr/267425

Datum izdavanja:

20.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.514 *