Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15291/aa.3573

Kipar Orazio Bonetti između Furlanije, Kvarnera i Dalmacije

Damir Tulić ; Odsjek za povijest umjetnosti, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Mario Pintarić ; Odsjek za povijest umjetnosti, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 1.618 Kb

str. 247-264

preuzimanja: 209

citiraj


Sažetak

Orazio Bonetti jedan je od brojnih furlanskih kipara djelatnih u 18. stoljeću, a koji je u Hrvatskoj bio gotovo posve nepoznat. Rodio se oko 1700. godine najvjerojatnije u Veneciji gdje je započeo školovanje da bi potom otišao u Furlaniju te Ljubljanu postavši suradnik Francesca Robbe. Zbog oskudnih dokumenata te izgubljenih radova, majstorov život i stvaralački itinerari velikim su djelom ostali nepoznati i nepovezani. Ovom prigodom Bonettiju se pripisuju kipovi u salezijanskom samostanu u San Vito al Tagliamento, crkvi San Cristoforo u Udinama, župnoj crkvi u Nogaredo di Prato i u Adegliaccu. U drugoj polovici četrdesetih godina 18. stoljeća Bonetti je s obitelji živio u Ljubljani te je ostvario suradnju s riječkim kiparom Antonijem Michelazzijem izradivši kipove na oltaru Gospe Karmelske u župnoj crkvi u Pazinu. Potom se preselio u Rijeku, da bi se nakon 1763. godine zaputio prema Dalmaciji. U Orlecu na Cresu isklesao je kipove za glavni oltar župne crkve, a 1766. mramornu dekoraciju oltara Bezgrešnog začeća u zadarskoj katedrali. Monumentalne kipove sv. Silvestra i sv. Tome, danas u Lovreću, izradio je 1768. za nekadašnju crkvu Sv. Silvestra u Zadru. Majstorova prisutnost u Zadru indirektno je potvrđena pronalaskom zapisa o smrti njegove supruge Cattarine koja je 1770. pokopana u crkvi Svete Marcele.

Ključne riječi

Orazio Bonetti; 18. stoljeće; mramorna skulptura; barok; Francesco Robba; Antonio Michelazzi; Udine; Furlanija; Rijeka; Zadar

Hrčak ID:

269733

URI

https://hrcak.srce.hr/269733

Datum izdavanja:

30.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.012 *