Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v23i0.4342

Mišljenje studenata učiteljskih studija o vlastitim kompetencijama za realizaciju nastave Glazbene kulture u primarnom obrazovanju

Tamara Jurkić Sviben orcid id orcid.org/0000-0003-4234-9385 ; University of Zagreb Faculty of Teacher Education Savskac.77 10 000 Zagreb, Croatia
Biljana Jeremić orcid id orcid.org/0000-0002-7893-5637 ; University of Novi Sad Faculty of Education in Sombor Podgorička 4 25000 Sombor, Serbia
Ivana Paula Gortan-Calin orcid id orcid.org/0000-0001-9277-4318 ; Faculty of Educational Sciences Juraj Dobrila University of Pula Zagrebačka 30 52100 Pula, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 401 Kb

str. 11-32

preuzimanja: 211

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 401 Kb

str. 11-32

preuzimanja: 167

citiraj


Sažetak

Studij učiteljskoga studija upisuju studenti koji su položili državnu maturu i imaju
raznoliko opće obrazovanje. Na temelju analize podataka o upisanim studentima
u proteklom desetljeću i njihova glazbenoga predznanja uočeno je postojanje
ograničenoga broja studenata koji su upoznati s temeljnom glazbenom pismenošću
kao i bilo kojom drugom vrsta glazbene izvedbe. Cilj je ovoga rada istražiti mišljenje
studenata završnih godina učiteljskih studija u vezi sa stečenim znanjem i vještinama
za realizaciju sadržaja predmeta Glazbena kultura. Uzorak čine studenti učiteljskih
fakulteta iz Hrvatske i Srbije (N = 320). Rezultati donekle pokazuju da se većina
studenata ne smatra dovoljno kompetentnima za realizaciju sadržaja nastavnoga
predmeta Glazbena kultura. Rezultati bi se mogli tumačiti nedovoljnom satnicom
nastave glazbe u općeobrazovnim kurikulima, kao i nedovoljnom satnicom nastave
glazbe na studijskim programima učiteljskih fakulteta. Navedeno ukazuje na potrebu
cjeloživotnoga obrazovanja učitelja u području glazbe i reviziju studijskih programa
učiteljskih fakulteta kao i na moguću uspostavu studija glazbene specijalizacije za
glazbenu izobrazbu učitelja primarnoga obrazovanja s ciljem osnaživanja glazbenih
kompetencija učitelja za izvođenje sadržaja predmeta Glazbena kultura.

Ključne riječi

glazbena pismenost; glazbene sposobnosti; glazbena umjetnost; metodika nastave Glazbene kulture

Hrčak ID:

272151

URI

https://hrcak.srce.hr/272151

Datum izdavanja:

28.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.018 *