Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2021.1.2.61

Uloga medija u osnaživanju kulturnoga identiteta zajednice u Bosni i Hercegovini

Sarina Bakić ; Fakultet političkih nauka – Univerzitet u Sarajevu, Sarajevo, BiH


Puni tekst: hrvatski pdf 104 Kb

str. 61-69

preuzimanja: 262

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 171 Kb

str. 69-69

preuzimanja: 24

citiraj


Sažetak

Rad predstavlja kraći osvrt na neke od najvažnijih aspekata uloge medija kada su u pitanju osnaživanje i reafirmacija kulturnoga identiteta određene zajednice. Riječ je o pokušaju novoga otvaranja problemskoga pitanja kulturnih identiteta i komunikacije preko medija. Poveznicu komunikacije i kulturnoga identiteta možemo pronaći u pojmovima Drugi i Drugačiji bez kojih je nemoguće odgovoriti na temeljna pitanja: Tko sam ja? / Tko smo mi?. Nadalje, tehničke mogućnosti univerzalnoga širenja simboličkih sadržaja na mnogobrojne, heterogene i široko rasprostranjene primatelje, prema načelima industrijske robe, prate tendencije standardizacije i stereotipnosti. S druge strane, polazeći od njihova zajedničkog kulturnog modela, na primjeru društvenih mreža vidljivo je kako mediji mogu zadovoljiti samo jedan dio psiholoških potreba, ali ne i autentična ljudska htijenja i aspiracije.

Ključne riječi

komunikacija; mediji; kultura; kulturni identitet; Drugi; Drugačiji

Hrčak ID:

272224

URI

https://hrcak.srce.hr/272224

Datum izdavanja:

30.6.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 595 *