Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Uloga i kompetencije ravnatelja u Katoličkim školskim centrima „Škole za Europu“ u Bosni i Hercegovini kao nositelja rukovodnih i odgojnih funkcija

Anto Ledić


Puni tekst: hrvatski pdf 141 Kb

str. 381-391

preuzimanja: 159

citiraj


Sažetak

Ravnateljstvo je novi model upravljanja u obrazovnom menadžmentu koji je do sada primijenjen samo u sustavu katoličkog školstva u Bosni i Hercegovini. U Republici Hrvatskoj pojam ravnatelj zamijenio je donedavnu ulogu direktora dok se u Katoličkim školskim centrima „Školama za Europu“ u Bosni i Hercegovini zadržao pojam i uloga direktora, a nasuprot tome uspostavila i uloga ravnatelja. Osnivač katoličkih škola nastojao je zadržati tradicionalnu ulogu direktora te postaviti i ravnatelje kao organizacijske lidere ili koordinatore poslovanja unutar škole i na taj način rasteretiti obveze direktora, čija je glavna uloga izvršavanje svih zadaća u nastavnom procesu. Budući da osnivač u samom početku nije imao jasnu viziju uloge ravnatelja, a imenovao je takve osobe iz reda svećenika, koji po njegovu mišljenju odgovaraju ovoj vrsti poslova, trebalo je proći određeno vrijeme da se iskristaliziraju ne samo odgovornosti nego i radni zadaci. U samom početku rada škola ravnatelji su nerijetko obavljali i poslove direktora pa su se kompetencije negdje podudarale ili mimoilazile, što je dovodilo nekada i do određenih nesuglasica. Centri su izrastali u sve veće škole i sa sve većim brojem upisanih učenika, a time su rasli i zahtjevi, stoga se ravnateljska uloga morala ograničiti na menadžersku, organizacijsku i logističku transformaciju obveza ravnatelja. Samim tim trebalo je odrediti uloge i kompetencije ravnatelja i direktora, ograničiti područje djelovanja te postaviti jasne ciljeve rada i ravnatelja i direktora. Ovaj prikaz nastoji definirati, pojasniti i kompetencije i odgojno-obrazovnu ulogu ravnatelja u katoličkim školskim centrima „Škole za Europu“.

Ključne riječi

ravnatelj; direktor; katolički školski centri u Bosni i Hercegovini; rukovodne funkcije; menadžment u obrazovanju; rukovodna uloga ravnatelja; suvremena škola; motivacija; pedagoški rukovoditelj; vođa - lider

Hrčak ID:

272278

URI

https://hrcak.srce.hr/272278

Datum izdavanja:

22.2.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 712 *