Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v23i4.4144

Stjecanje kompetencije za međukulturnu komunikaciju studenata i pedagoški uvjeti njezina ostvarivanja

Alla A. Evtyugina ; Department of Russian and Foreign Languages Russian State Vocational Pedagogical University 11 Mashinostroiteley Str., 620076, Ekaterinburg, Russian Federation
Marina V. Sturikova ; Department of Russian and Foreign Languages Russian State Vocational Pedagogical University 11 Mashinostroiteley Str., 620076, Ekaterinburg, Russian Federation
Konstantin O. Shokhov ; Department of Arts University of Tyumen 6 Volodarskogo Str., 625003, Tyumen, Russian Federation
Irina M. Kondyurina ; Department of Russian and Foreign Languages Russian State Vocational Pedagogical University 11 Mashinostroiteley Str., 620076, Ekaterinburg, Russian Federation
Nina V. Albrekht ; Department of Russian and Foreign Languages Russian State Vocational Pedagogical University 11 Mashinostroiteley Str., 620076, Ekaterinburg, Russian Federation


Puni tekst: engleski pdf 310 Kb

str. 1087-1114

preuzimanja: 323

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 310 Kb

str. 1087-1114

preuzimanja: 143

citiraj


Sažetak

Važnost proučavane teme proizlazi iz povećanja globalne akademske migracije,
posebno u Rusiji. Cilj ovoga istraživanja bio je proučiti oblikovanje spremnosti
međunarodnih sveučilišnih studenata za međukulturnu komunikaciju i utvrditi
pedagoške uvjete za njezinu realizaciju. Zadatak rada je razmotriti međukulturnu
komunikaciju sveučilišnih studenata ne samo kao sredstva poučavanja, nego kao
priliku za život i rad u sociokulturnom prostoru Rusije. U istraživanju se analizirala
međukulturna komunikacija 54 međunarodna studenta pedagoškoga sveučilišta iz
tri zemlje članice CIS-a. Rezultati pokazuju da želja studenata za razumijevanjem i
upotrebom danoga materijala za učenje potiče njihovo učenje ruskoga jezika. Štoviše,
primijećeno je da proces stjecanja profesionalno važnih informacija doprinosi razvoju
pisanih i usmenih komunikacijskih vještina. Ovaj rad argumentira činjenicu da učenje
ruskoga kao stranoga jezika pomaže studentima da povećaju mogućnosti budućega
zaposlenja i poboljšaju osobne stručne sposobnosti (prema rezultatima testa, 39 %
sudionika dosegnulo je umjerenu razinu jezične sposobnosti, a 37 % naprednu razinu).
Osim toga, u ovom radu određeni su nužni uvjeti za ostvarivanje međukulturne
komunikacije: individualni put učenja studenata, upotreba interaktivnih metoda
učenja i postizanje samokontrole pri oblikovanju spremnosti za međukulturnu
komunikaciju. Dobiveni rezultati istraživanja omogućuju pripremu i testiranje niza
posebno dizajniranih zadataka važnih za učinkovito obrazovanje međunarodnih
sveučilišnih studenata za međukulturnu komunikaciju. Rezultati istraživanja mogu
se koristiti u praktičnom radu učitelja ruskoga kao stranoga jezika u institucijama
visokoga i srednjoškolskoga obrazovanja, kao i tijekom rada u području međukulturne
komunikacije.

Ključne riječi

individualni obrazovni put; međukulturalna komunikacija; međunarodni student; organizacijski stadij; pedagoški uvjeti

Hrčak ID:

272631

URI

https://hrcak.srce.hr/272631

Datum izdavanja:

30.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.241 *