Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v23i4.4144
Stjecanje kompetencije za međukulturnu komunikaciju studenata i pedagoški uvjeti njezina ostvarivanja
Alla A. Evtyugina
; Department of Russian and Foreign Languages Russian State Vocational Pedagogical University 11 Mashinostroiteley Str., 620076, Ekaterinburg, Russian Federation
Marina V. Sturikova
; Department of Russian and Foreign Languages Russian State Vocational Pedagogical University 11 Mashinostroiteley Str., 620076, Ekaterinburg, Russian Federation
Konstantin O. Shokhov
; Department of Arts University of Tyumen 6 Volodarskogo Str., 625003, Tyumen, Russian Federation
Irina M. Kondyurina
; Department of Russian and Foreign Languages Russian State Vocational Pedagogical University 11 Mashinostroiteley Str., 620076, Ekaterinburg, Russian Federation
Nina V. Albrekht
; Department of Russian and Foreign Languages Russian State Vocational Pedagogical University 11 Mashinostroiteley Str., 620076, Ekaterinburg, Russian Federation
Sažetak
Važnost proučavane teme proizlazi iz povećanja globalne akademske migracije,
posebno u Rusiji. Cilj ovoga istraživanja bio je proučiti oblikovanje spremnosti
međunarodnih sveučilišnih studenata za međukulturnu komunikaciju i utvrditi
pedagoške uvjete za njezinu realizaciju. Zadatak rada je razmotriti međukulturnu
komunikaciju sveučilišnih studenata ne samo kao sredstva poučavanja, nego kao
priliku za život i rad u sociokulturnom prostoru Rusije. U istraživanju se analizirala
međukulturna komunikacija 54 međunarodna studenta pedagoškoga sveučilišta iz
tri zemlje članice CIS-a. Rezultati pokazuju da želja studenata za razumijevanjem i
upotrebom danoga materijala za učenje potiče njihovo učenje ruskoga jezika. Štoviše,
primijećeno je da proces stjecanja profesionalno važnih informacija doprinosi razvoju
pisanih i usmenih komunikacijskih vještina. Ovaj rad argumentira činjenicu da učenje
ruskoga kao stranoga jezika pomaže studentima da povećaju mogućnosti budućega
zaposlenja i poboljšaju osobne stručne sposobnosti (prema rezultatima testa, 39 %
sudionika dosegnulo je umjerenu razinu jezične sposobnosti, a 37 % naprednu razinu).
Osim toga, u ovom radu određeni su nužni uvjeti za ostvarivanje međukulturne
komunikacije: individualni put učenja studenata, upotreba interaktivnih metoda
učenja i postizanje samokontrole pri oblikovanju spremnosti za međukulturnu
komunikaciju. Dobiveni rezultati istraživanja omogućuju pripremu i testiranje niza
posebno dizajniranih zadataka važnih za učinkovito obrazovanje međunarodnih
sveučilišnih studenata za međukulturnu komunikaciju. Rezultati istraživanja mogu
se koristiti u praktičnom radu učitelja ruskoga kao stranoga jezika u institucijama
visokoga i srednjoškolskoga obrazovanja, kao i tijekom rada u području međukulturne
komunikacije.
Ključne riječi
individualni obrazovni put; međukulturalna komunikacija; međunarodni student; organizacijski stadij; pedagoški uvjeti
Hrčak ID:
272631
URI
Datum izdavanja:
30.12.2021.
Posjeta: 1.241 *