Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v23i4.3980

Obrazovna svrha neuplitanja: slučaj japanskoga mimamoru pristupa kao dio profesionalizma predškolskih učitelja

Fuminori Nakatsubo ; Graduate School of Humanities and Social Sciences Hiroshima University 1-1-1, Kagamiyama, Higashi-Hiroshima, 7398524, Hiroshima, Japan
Harutomo Ueda orcid id orcid.org/0000-0001-8175-7731 ; Graduate school of Humanities and Social Sciences, Nagoya City University Yamanohata 1, Mizuho-cho, Mizuho-ku, Nagoya, 4678501 Aichi, Japan
Takako Yoshida orcid id orcid.org/0000-0003-2655-0935 ; Child Education and Welfare, Osaka International College 6-21-57 Tohdacho, Moriguchi-shi, 5708555, Osaka, Japan
Mariko Inoue orcid id orcid.org/0000-0003-2637-8733 ; Department of Early Childhood Education and Care Senzoku Junior College of Childhood Education 3-2-1 Hisamoto, Takatsu-ku Kawasaki-shi, 2138580, Kanagawa, Japan
Sayaka Nakanishi Nakanishi ; Faculty of Social Welfare Bukkyo University 96, Kitahananobo-cho, Murasakino, Kita-ku Kyoto, 6038301, Japan
Aiichiro Sakai ; Faculty of Home Economics Kyoritsu women’s University 1-43-6-1002 Sekiguchi Bunkyo-ku, 1120014, Tokyo, Japan
Lok-Wah Li orcid id orcid.org/0000-0001-9129-6481 ; Tufts University Eliot-Pearson Department of Child Study and Human Development 105 College Avenue, Medford, 02155, Massachusetts, USA


Puni tekst: engleski pdf 468 Kb

str. 1115-1138

preuzimanja: 205

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 468 Kb

str. 1115-1138

preuzimanja: 244

citiraj


Sažetak

Trenutačne i kontinuirane interakcije učitelja s djecom moćne su odrednice ishoda
učenja i razvoja djece. Uspješno vodstvo uključuje namjeru učitelja, a namjeru
pojedinca da poučava ipak je nekada teško razlučiti. Učitelje koji koriste indirektne,
neprimjetne pristupe skloni smo krivo razumjeti kao one koji dječje učenje ne
usmjeravaju aktivno. Stoga ovo istraživanje revidira konceptualizaciju namjernoga
poučavanja, navodeći kao primjer mimamoru pristup unutar konteksta japanskoga
ranog obrazovanja. Istražili smo kako japanski edukatori definiraju mimamoru
pristup i kako on uvelike odražava njihov profesionalizam. Tri učitelja ranoga
obrazovanja činila su fokus-grupu unutar koje su sudjelovali u intervjuu u kojemu
su podijelili svoje reakcije na kratki video o događaju u predškolskoj učionici. Njihovi
narativi objasnili su temeljne vrijednosti i procese mimamoru pristupa: neuplitanje
kao pokazatelj povjerenja i poštivanja dječje neovisnosti i inicijative. Implikacije ove
studije sugeriraju da suptilni mimamoru pristup, kao i vidljive prakse namjernoga
poučavanja u SAD-u, ne treba promatrati kao dihotomne, već kako primjere
profesionalizma učitelja na istom spektru, ali unutar različitih kulturoloških konteksta.

Ključne riječi

japanski učitelji u ranom odgoju; međukulturalne usporedbe; namjerno poučavanje; predškolski učitelji u SAD-u

Hrčak ID:

272632

URI

https://hrcak.srce.hr/272632

Datum izdavanja:

30.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 883 *