Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v23i4.3980
Obrazovna svrha neuplitanja: slučaj japanskoga mimamoru pristupa kao dio profesionalizma predškolskih učitelja
Fuminori Nakatsubo
; Graduate School of Humanities and Social Sciences Hiroshima University 1-1-1, Kagamiyama, Higashi-Hiroshima, 7398524, Hiroshima, Japan
Harutomo Ueda
orcid.org/0000-0001-8175-7731
; Graduate school of Humanities and Social Sciences, Nagoya City University Yamanohata 1, Mizuho-cho, Mizuho-ku, Nagoya, 4678501 Aichi, Japan
Takako Yoshida
orcid.org/0000-0003-2655-0935
; Child Education and Welfare, Osaka International College 6-21-57 Tohdacho, Moriguchi-shi, 5708555, Osaka, Japan
Mariko Inoue
orcid.org/0000-0003-2637-8733
; Department of Early Childhood Education and Care Senzoku Junior College of Childhood Education 3-2-1 Hisamoto, Takatsu-ku Kawasaki-shi, 2138580, Kanagawa, Japan
Sayaka Nakanishi Nakanishi
; Faculty of Social Welfare Bukkyo University 96, Kitahananobo-cho, Murasakino, Kita-ku Kyoto, 6038301, Japan
Aiichiro Sakai
; Faculty of Home Economics Kyoritsu women’s University 1-43-6-1002 Sekiguchi Bunkyo-ku, 1120014, Tokyo, Japan
Lok-Wah Li
orcid.org/0000-0001-9129-6481
; Tufts University Eliot-Pearson Department of Child Study and Human Development 105 College Avenue, Medford, 02155, Massachusetts, USA
Sažetak
Trenutačne i kontinuirane interakcije učitelja s djecom moćne su odrednice ishoda
učenja i razvoja djece. Uspješno vodstvo uključuje namjeru učitelja, a namjeru
pojedinca da poučava ipak je nekada teško razlučiti. Učitelje koji koriste indirektne,
neprimjetne pristupe skloni smo krivo razumjeti kao one koji dječje učenje ne
usmjeravaju aktivno. Stoga ovo istraživanje revidira konceptualizaciju namjernoga
poučavanja, navodeći kao primjer mimamoru pristup unutar konteksta japanskoga
ranog obrazovanja. Istražili smo kako japanski edukatori definiraju mimamoru
pristup i kako on uvelike odražava njihov profesionalizam. Tri učitelja ranoga
obrazovanja činila su fokus-grupu unutar koje su sudjelovali u intervjuu u kojemu
su podijelili svoje reakcije na kratki video o događaju u predškolskoj učionici. Njihovi
narativi objasnili su temeljne vrijednosti i procese mimamoru pristupa: neuplitanje
kao pokazatelj povjerenja i poštivanja dječje neovisnosti i inicijative. Implikacije ove
studije sugeriraju da suptilni mimamoru pristup, kao i vidljive prakse namjernoga
poučavanja u SAD-u, ne treba promatrati kao dihotomne, već kako primjere
profesionalizma učitelja na istom spektru, ali unutar različitih kulturoloških konteksta.
Ključne riječi
japanski učitelji u ranom odgoju; međukulturalne usporedbe; namjerno poučavanje; predškolski učitelji u SAD-u
Hrčak ID:
272632
URI
Datum izdavanja:
30.12.2021.
Posjeta: 1.556 *