Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.15516/cje.v23i4.4132

Cjeloživotno učenje i osobe starije životne dobi u kontekstu IKT-a

Renata Možanić orcid id orcid.org/0000-0002-6688-3868 ; Alma Mater Europaea - European Center Maribor Slovenska ulica 17, 2000 Maribor, Slovenia
Zlatko Bukvić orcid id orcid.org/0000-0002-1543-9572 ; Center for Education Tomislav Špoljar Jurja Križanića 33, 42000 Varaždin, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 296 Kb

str. 1267-1292

preuzimanja: 220

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 296 Kb

str. 1267-1292

preuzimanja: 195

citiraj


Sažetak

Starenje populacije na globalnoj razini zaokuplja pažnju brojnih profesija, a ključni
je razlog povećanje udjela starih osoba. Demografski podatci ukazuju na trend
daljnjega rasta. Postojeće i nadolazeće generacije starih pod utjecajem su brojnih
promjena koje imaju neposredni utjecaj na način i kvalitetu njihova života. Ove su
promjene povezane s biološkim i psihološkim čimbenicima događaju u kontekstu
postojećega i promjenjivoga odnosa društva prema starosti i starenju. Mnogim
se promjenama ljudi ne mogu oduprijeti ili ih zaustaviti jer nisu pod utjecajem
njihove volje, ali im se mogu prilagoditi i prema tim promjenama zauzeti stajalište.
Od nadolazećih starih očekuje se da perspektivu tradicionalno ranjive i ovisne
skupine, koristeći sva znanstvena, stručna i tehnološka dostignuća, promijene u
perspektivu aktivnih sudionika koji društvo u kojemu žive mijenjaju i obogaćuju.
Potencijal za prilagodbu, aktivno i uspješno starenje počiva na mogućnostima
cjeloživotnoga učenja. Suvremenim su tehnologijama, a posebno upotrebom IKT-a,
u kombinaciji s potrebama i motivacijom starih moguće prilagodbe u odnosu na
oblik, način, vrijeme i mjesto učenja. Cjeloživotno se učenje dovodi u korelacije s
procjenom subjektivne dobrobiti starih i općenito s kvalitetom života i starenja.

Ključne riječi

aktivno starenje; cjeloživotno učenje; IKT, kvaliteta života

Hrčak ID:

272637

URI

https://hrcak.srce.hr/272637

Datum izdavanja:

30.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 952 *