Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

UTJECAJ MARKETINŠKE STRATEGIJE NA USPJEŠNOST POSLOVANJA PODUZEĆA U VRIJEME PANDEMIJE (COVID-19)

Ornela Leko ; Faculty of Humanities, University of Mostar, Matice hrvatske 1, 88000 Mostar, Bosnia and Herzegovina
Sanja Bijakšić orcid id orcid.org/0000-0003-4574-7610 ; University of Mostar, Trg hrvatskih velikana bb, 88000 Mostar, Bosnia and Herzegovina
Katerina Malić Bandur ; Faculty of Economics, University of Mostar, Matice Hrvatske 1, 88000 Mostar


Puni tekst: hrvatski pdf 416 Kb

str. 205-222

preuzimanja: 334

citiraj


Sažetak

Sve ekonomije svijeta kao posljedicu krize izazvane COVID-19 pandemijom, trpe velike gubitke. Pa tako i bosanskohercegovačka. Upravo zbog toga, predmet ovog rada fokusiran je na uporabu i učinak marketinških strategija bosanskohercegovačkih poduzeća za vrijeme pandemije. Kroz istraživanje je prikazano u kojoj je mjeri kriza utjecala na poslovanje i učinak primijenjene marketinške strategije koju su poduzeća koristila za prevladavanje krize.
Srž rada je empirijska analiza provedena na uzorku od 25 poduzeća putem anketnog upitnika. Ova studija ukazuje kako je pandemija ostavila velik utjecaj na poslovanje bosanskohercegovačkih poduzeća kroz smanjenje tržišnog udjela primarno malih i srednjih poduzeća, kao i činjenicu da su poduzeća koja nemaju strateški marketinški plan (mala i srednja) u najvećem dijelu i osjetila utjecaj pandemije na poslovanje. Ona poduzeća, primarno velika, koja su imala već usvojene marketinške planove, djelomično su mijenjala iste, odnosno prilagođavali su se uvjetima na tržištu kroz primjenu različitih strategija. U radu su korišteni primarni podaci prikupljeni putem anketnog upitnika te sekundarni podaci prikupljeni analizom domaće i strane znanstvene i stručne literature. U istraživanju je primijenjena kombinacija više metoda znanstveno-istraživačkog rada kao što su: metoda analize, metoda sinteze, metoda klasifikacije, metoda eksploatacije, metoda deskripcije, metoda komparacije, metoda indukcije i metoda dedukcije.

Ključne riječi

poslovanje poduzeća; pandemija; COVID-19; kriza; društvena odgovornost; Bosna i Hercegovina; marketinške strategije

Hrčak ID:

275594

URI

https://hrcak.srce.hr/275594

Datum izdavanja:

15.3.2022.

Posjeta: 678 *