Izvorni znanstveni članak
O izgledima učenja politika u post-devolucijskoj Škotskoj
Ian Sanderson
; Umirovljeni profesor policy analize i evaluacije, Leeds Metropolitan University, Ujedinjeno Kraljevstvo
Sažetak
U kontekstu sve kompleksnijih i teških izazova s kojima se suočavaju javne politike sve više se postavljaju ozbiljna pitanja o djelotvornosti vlada. Novija istraživanja o značajkama‘dobrog upravljanja’naglasila su značaj kapaciteta za učenje politika. U koncepciji ‘pametne vlade’, zasnovanoj na Deweyevom pragmatizmu ključni su kapaciteti mogućnosti eksperimentiranja, učenja i inkluzivne, deliberativne politike. Relevantnost Deweyevog pragmatizma na suvremeno mišljenje o reformi i unapređenju kreiranja politika može se vidjeti u Sabelovoj koncepciji ‘demokratskog ekperimentalizma’. Članak razmatra najnoviji razvoj vlasti i kreiranja javnih politika u Škotskoj, i to prije svega tijekom administracije Škotske nacionalne stranke (SNP), kako bi se ocijenilo u kojem se opsegu događa spomenuti pomak u smjeru pragmatičnog modela. S time da je fokus rada usmjeren na promjene do kojih je u posljednje vrijeme došlo u odnosima prema lokalnoj samoupravi, te na promjene vezane uz menadžment zasnovan na uspješnosti, pažljivom istraživanju i ‘regulaciji’.
Ključne riječi
učenje politika; Škotska; pragmatizam; demokratski eksperimentalizam
Hrčak ID:
99819
URI
Datum izdavanja:
5.3.2013.
Posjeta: 1.602 *