Izvorni znanstveni članak
Hic sunt leones – kada ideje ne prate politike: Italija i reforma visokog obrazovanja
Damiano De Rosa
; European Regions Research and Innovation Network, Bruxelles, Belgija
Sažetak
U članku se podastire prikaz implementacije različitih strategija i politika koje su bile uvođene u talijanski sustav visokog obrazovanja. Autor pokazuje da je najvažnija posljedica provedbe tih politika bilo stvaranje enormne količine podataka, činjenica i različitih vrsta prikaza. On, međutim, izražava sumnju jesu li spomenute evaluacijske aktivnosti zapravo doprinijele sustavnom, institucionalnome učenju u području politika visokog obrazovanja. Autor zaključuje da je talijanski slučaj u području politike visokog obrazovanja ukazao na postojanje dviju različitih razina u talijanskim politikama visokog obrazovanja: formalne, doista moderne, koja je nedvojbeno spremna na promjene i otvorena spram novih ideja u javnim politikama, i neformalne, koja snažno ograničava implementaciju normi i zakona vezanih uz područje visokog obrazovanja. Ignoriranje postojanja tih dviju razina može dovesti do niza grešaka u analazi talijanskog slučaja.
Ključne riječi
politika visokog obrazovanja; implementacija politika; uloga ideja u reformama javnih politika; Italija
Hrčak ID:
99823
URI
Datum izdavanja:
5.3.2013.
Posjeta: 1.360 *