Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Nestanak sakralnoga iz umjetnosti?

Zdenko Rus ; Moderna Galerija, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 189 Kb

str. 1169-1176

preuzimanja: 1.401

citiraj


Sažetak

U radu se najprije iznose ključne teze o odnosu umjetnosti i religije u modernom suvremenom svijetu. Počevši od 15. stoljeća, kršćanska se umjetnost prestala referirati na vječnost, a umjetnost je stjecala svoju autonomiju kako u odnosu na Crkvu, tako i u odnosu na filozofiju, politiku, ekonomiju, na društvo uopće.
U drugom dijelu ukazuje se na spiritualističke težnje i religiozne osjećaje potkraj 19. stoljeća, razvijene kod simbolista u Francuskoj. S početka 20. stoljeća ekspresionisti se okreću isključivo izražavanju unutrašnjih osjećanja, nošeni religioznom ekstazom i vizijom jednog budućeg vremena.
U trećem dijelu pokušava se odgovoriti na pitanje kakav bi imao biti profil kršćanske umjetnosti konstatacijom da ne postoji ni jedan pravac ili umjetnička tendencija koja bi bila nespojiva s kršćanstvom, dakako s kreativnim kršćanstvom.

Ključne riječi

umjetnost; religiozna umjetnost; moderni svijet; Crkva; sakralno u umjetnosti; proces emancipacije; kreativno kršćanstvo

Hrčak ID:

25393

URI

https://hrcak.srce.hr/25393

Datum izdavanja:

8.4.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.269 *