Bogoslovska smotra, Vol. 74 No. 4, 2004.
Izvorni znanstveni članak
Nestanak sakralnoga iz umjetnosti?
Zdenko Rus
; Moderna Galerija, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U radu se najprije iznose ključne teze o odnosu umjetnosti i religije u modernom suvremenom svijetu. Počevši od 15. stoljeća, kršćanska se umjetnost prestala referirati na vječnost, a umjetnost je stjecala svoju autonomiju kako u odnosu na Crkvu, tako i u odnosu na filozofiju, politiku, ekonomiju, na društvo uopće.
U drugom dijelu ukazuje se na spiritualističke težnje i religiozne osjećaje potkraj 19. stoljeća, razvijene kod simbolista u Francuskoj. S početka 20. stoljeća ekspresionisti se okreću isključivo izražavanju unutrašnjih osjećanja, nošeni religioznom ekstazom i vizijom jednog budućeg vremena.
U trećem dijelu pokušava se odgovoriti na pitanje kakav bi imao biti profil kršćanske umjetnosti konstatacijom da ne postoji ni jedan pravac ili umjetnička tendencija koja bi bila nespojiva s kršćanstvom, dakako s kreativnim kršćanstvom.
Ključne riječi
umjetnost; religiozna umjetnost; moderni svijet; Crkva; sakralno u umjetnosti; proces emancipacije; kreativno kršćanstvo
Hrčak ID:
25393
URI
Datum izdavanja:
8.4.2005.
Posjeta: 2.684 *