Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Primjenjivost meditativnih tehnika u obrazovnim ustanovama

Viktorija Rubčić orcid id orcid.org/0000-0003-3754-5920 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Ivica Kelam orcid id orcid.org/0000-0001-9087-0314 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 204 Kb

str. 185-214

preuzimanja: 126

citiraj


Sažetak

Svrha je ovog rada istražiti različite meditativne tehnike i njihove dobrobiti, te otvoriti raspravu o primjenjivosti meditativnih tehnika u odgojno-obrazovnim ustanovama. Mogućnost primjene meditativnih tehnika kao pomoć pri razvijanju sposobnosti samokontrole i regulaciji emocija, kao i oblik prevencije problematičnog ponašanja kod djece. Odgoj započinje u obitelji i tu nastaju temelji za izgradnju djetetove ličnosti. Društvena zajednica i okolina koja nas okružuje pridonose onome što ćemo mi postati. Različite religije imaju svoja načela odgoja, a s obzirom na porijeklo meditacije istražiti ćemo mogućnost njene primjene u duhovnom odgoju. Prikazati ćemo nekoliko meditativnih tehnika i njihovu povezanost s emocijama, te na koji način mogu pomoći djeci, kao i pozitivne aspekte primjene meditativnih tehnika u različitim disfunkcionalnim ponašanjima. Na samom kraju sagledati ćemo kako i na koji način se primjenjuju meditativne tehnike u svijetu, te kakva je i gdje se javlja primjena meditativnih tehnika kod djece u Hrvatskoj.

Ključne riječi

djeca; emocije; odgoj; primjena meditativnih tehnika

Hrčak ID:

277811

URI

https://hrcak.srce.hr/277811

Datum izdavanja:

6.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 514 *