Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.46640/imr.11.20.9

Hibridne vijesti za hibridno vrijeme

Fahira Fejzić-Čengić orcid id orcid.org/0000-0002-6915-5882 ; Fakultet političkih nauka Sveučilišta u Sarajevu, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: engleski pdf 385 Kb

str. 3383-3390

preuzimanja: 184

citiraj


Sažetak

U hibridne žanrove spadaju infoteitment, infomercial, arguteitment, komunikacijski stampedo, spin i medijski spektakl. U promijenjenim društvenim okolnostima uobičajeni elementi postojanja kao društvo, građanin i javno se preobražava u tržište, potrošača i komercijalno. Uobičajeno informativno obrazovanje se pretvara u ad hoc komercijalno obrazovanje. Umjesto istinskog medijskog sadržaja koji traži medijsku publiku koja rezonira pojavljuje se reklamerstvo (zabava) kroz privatne medije namijenjeno konzumentima. U konstruiranoj stvarnosti vlasnike medijskih korporacija ne zanima građanin već profit. Posljedice su društvena spektakularizacija privid dezideologizacije, celebriti kultura i naše sveopće postajanje plitikima. Pandemija je ove trendove dodatno osnažila koji bi se u obzorjima filozofije medija mogli nazvati neronskim jačanjem straha na globalnom planu, prije svega.

Ključne riječi

žanr; etika odgovornosti; istina; interpretacija; strah

Hrčak ID:

278169

URI

https://hrcak.srce.hr/278169

Datum izdavanja:

26.5.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 637 *