Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.38003/sv.71.1.14
Stavovi učenika o učenju formativnim vrednovanjem u nastavi prirode i društva
Amadea Đurinić
orcid.org/0000-0001-8056-3230
; alumna Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Ines Hraste
; Međunarodna osnovna škola „Vedri obzoriˮ, Zagreb
Ante Kolak
orcid.org/0000-0002-8336-0858
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Rad problematizira formativno vrednovanje u nastavi Prirode i društva koja integrira spoznaje prirodnih i društvenih znanosti. U okviru formativnog vrednovanja razlikuje se proces vrednovanja za učenje i kao učenje. Oba pristupa uvažavaju ideju individualnog napredovanja učenika i pedocentristički su usmjerena. U radu je pozornost usmjerena na tehnike vrednovanja koje se koriste u nastavi što se operacionaliziralo u empirijskom dijelu rada. Utvrđena je hijerarhijska struktura ponuđenih tehnika po kriteriju korisnosti. Izneseni su stavovi učenika o procesu samovrednovanja i vršnjačkog vrednovanja kroz četiri dimenzije (sviđanje, zahtjevnost, pomoć pri učenju i nelagoda). Pristup istraživanju je kvantitativni. Rezultati su pokazali da su se na dnu hijerarhijske ljestvice našle tehnike koje traže zahtjevniji proces mentalnog promišljanja. Vidljiv je pozitivan stav prema samovrednovanju i vršnjačkom vrednovanju. Pri utvrđivanju razlike u stavovima kod dimenzije pomoć u učenju vidljiv je manjak uviđanja potencijala vršnjačkog vrednovanja. Rad potvrđuje važnost formativnog vrednovanja te ukazuje na potrebu intenziviranja istraživanja.
Ključne riječi
samovrednovanje, vrednovanje kao učenje, vrednovanje za učenje, vršnjačko vrednovanje
Hrčak ID:
278594
URI
Datum izdavanja:
2.6.2022.
Posjeta: 1.721 *