Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.38003/sv.71.1.10
Učinci programa glazbeno-ritmičkih stimulacija na određene motoričke sposobnosti djece s oštećenjem sluha
Ivana Hadžihasanović
; Sveučilište Hercegovina, Fakultet društvenih znanosti „Dr. Milenko Brkić”, Bosna i Hercegovina
Merima Čaušević
orcid.org/0000-0001-6754-8888
; Univerzitet u Sarajevu, Pedagoški fakultet, Bosna i Hercegovina
Indira Mahmutović
; Univerzitet u Sarajevu, Pedagoški fakultet, Bosna i Hercegovina
Sažetak
Određena istraživanja o razvoju motoričkih sposobnosti djece s oštećenjem sluha pokazuju da njihove sposobnosti nisu u skladu s dobi iako imaju iste osnove za razvoj kao i čujuća djeca. Edukacija djece s oštećenjem sluha dominantno je usmjerena na rehabilitaciju sluha i govora, a aktivnosti vezane za glazbu i sport uglavnom su zanemarene. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati učinke glazbeno-ritmičkih stimulacija na razvoj odabranih motoričkih sposobnosti djece s oštećenjem sluha u dobi od šest do petnaest godina. Zbog toga je kreiran poseban glazbeno-plesni program radionica za 26 djece s oštećenjem sluha (12 dječaka i 14 djevojčica) u trajanju od četiri i pol mjeseca. Na početku realizacije programa provedeno je inicijalno mjerenje koordinacije tijela i brzine pokreta te po završetku finalno mjerenje kroz pet standardiziranih testova. Za analizu efekata primijenjenih glazbeno-ritmičkih i plesnih stimulacija korišten je t-test za završne uzorke (paired samples test). Rezultati su istraživanja ukazali na određene statistički značajne razlike u sposobnostima koordinacije tijela i brzine pokreta, odnosno da program glazbeno-plesnih radionica ima pozitivan učinak na razvoj odabranih motoričkih sposobnosti kod djece s oštećenjem sluha.
Ključne riječi
brzina pokreta, glazbeno-plesne radionice, koordinacija tijela.
Hrčak ID:
278599
URI
Datum izdavanja:
2.6.2022.
Posjeta: 1.119 *