Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Školske spomenice kao arhivsko vrelo za proučavanje regionalne povijesti i povijesti školstva Like i okolice

Lara Prpić
Marija Fajdić orcid id orcid.org/0000-0002-3705-4892


Puni tekst: hrvatski pdf 765 Kb

str. 119-146

preuzimanja: 332

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 39 Kb

str. 146-146

preuzimanja: 59

citiraj


Sažetak

Polazeći iz aspekta arhivske struke ovaj rad definira školske spomenice kao arhivske
jedinice pedagoške dokumentacije trajne vrijednosti koje su kao dio materijalne
hrvatske kulturne baštine iznimno vrijedno arhivsko vrelo za proučavanje
povijesti Like i okolice. U tom su smislu u radu analizirane školske spomenice
koje se čuvaju u Državnom arhivu u Gospiću i dijelu pismohrana škola koje su
pod njegovom nadležnošću. Posebno je istaknuta zakonska regulativa o uvođenju
i obvezi vođenja školskih spomenica u osnovnim školama. Prikazane su i opisane
spomenice koje se čuvaju u fondovima školstva Državnog arhiva u Gospiću i
pismohrani Osnovne škole dr. Jure Turić u Gospiću kao reprezentativnom primjeru
sačuvanosti spomenica izvan Arhiva. Metodologijom istraživanja na malom
uzorku djelomično su pregledani dosjei stvaratelja osnovnoškolskih ustanova
Državnog arhiva u Gospiću i provedena je anketa u ustanovama za koje smo
pretpostavljali da čuvaju spomenice koje imaju svojstvo javnog arhivskog gradiva.
Slijedom navedenog, u radu se donose analizirani dobiveni podatci o sačuvanosti
školskih spomenica ličkog i karlobaškog područja izvan Arhiva, podatci o ispunjavanju
zakonske obveze vođenja školskih spomenica u osnovnim školama te današnjem
obliku vođenja školskih spomenica s obzirom na to da je procesima globalizacije
i napretka informatičke tehnologije pored analognog vođenja u obliku
knjige zakonski otvorena mogućnost vođenja e-spomenica u digitalnom obliku.

Ključne riječi

školske spomenice; Državni arhiv u Gospiću; arhivsko vrelo; povijest; škole.

Hrčak ID:

278903

URI

https://hrcak.srce.hr/278903

Datum izdavanja:

8.6.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 737 *