Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.21464/mo.29.1.8

Perspektiva odgojitelja o čimbenicima međugeneracijskog učenja važnima za profesionalno usavršavanje

Aleksandra Šindić orcid id orcid.org/0000-0001-8565-0464 ; Faculty of Philosophy, University of Banja Luka, Bosnia and Herzegovina
Dragan Partalo orcid id orcid.org/0000-0003-4680-1308 ; Faculty of Philosophy, University of Banja Luka, Bosnia and Herzegovina
Nives Ličen orcid id orcid.org/0000-0001-5032-4853 ; Faculty of Arts, University of Ljubljana, Slovenia


Puni tekst: engleski pdf 1.165 Kb

str. 125-142

preuzimanja: 470

citiraj


Sažetak

Teorijski okvir studije predstavljaju dva koncepta: međugeneracijko učenje i profesionalno usavršavanje. Kvantitativno istraživanje provedeno 2021. godine na uzorku od 108 odgojitelja predškolskih ustanova banjolučke regije (Bosna i Hercegovina, Republika Srpska) imalo je za cilj ispitati perspektivu odgojitelja o čimbenicima međugeneracijskog učenja važnima za vlastito profesionalno usavršavanje. Korištenjem faktorske analize (analiza glavnih komponenti) izdvojena su tri čimbenika međugeneracijskog učenja iz perspektive odgojitelja i to su: profesionalna suradnja i osobni rast; inkluzija starijih u odgojno obrazovni rad i humanističko obrazovanje; predrasude i stereotipi. Nalazi ukazuju na to da odgojitelji naglašeno prepoznaju međugeneracijsko učenje u kontekstu osobnoga rasta, rada i karijere, ali također uočavaju i human i inkluzivni karakter međugeneracijske suradnje, dok nisu skloni međugeneracijskim stereotipima i predrasudama prema kolegama iz drugih generacija. Poticanje profesionalne suradnje te promicanje i potpora inkluziji starijih mogu pridonijeti smanjenju međugeneracijskih sukoba i predrasuda.

Ključne riječi

odgojitelj; profesionalna suradnja; humanističko obrazovanje; predrasude i stereotipi

Hrčak ID:

279494

URI

https://hrcak.srce.hr/279494

Datum izdavanja:

21.6.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.365 *