Pregledni rad
https://doi.org/10.51650/ezrvs.16.1-2.5
DIGITALNI IZVORI INFORMACIJA O SEMIOTIČKIM ELEMENTIMA MARKI POZNATIH PROIZVODA
Mile Čolić
orcid.org/0000-0001-7557-2888
; Croatia osiguranje d.d., Zagreb, Hrvatska
Ivan Dunđer
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ernest Vlačić
orcid.org/0000-0002-1459-8280
; Sveučilište Sjever; Algebra, Croatia
Sažetak
Danas se na internetu u znatnoj mjeri razni proizvodi prezentiraju u obliku slikovnih i simboličkih sadržaja koji predstavljaju određene informacije, a time digitalni izvori informacija o proizvodima sve više dobivaju na značenju. Internet kao novi medij ima snažan utjecaj na promociju svake marke proizvoda te se uvelike koristi za marketinške aktivnosti korporacija. Semiotika kao znanost bavi se proučavanjem znakova, a promatrano iz perspektive teorije informacija proučava značenje znakova u procesu prijenosa informacija. Svaka marka proizvoda, uz pretpostavku da posjeduje potrebnu kvalitetu i svojstva, svoj tržišni uspjeh postiže učinkovitom komunikacijom prema krajnjem korisniku. Drugim riječima, da bi proizvod danas uspio i opstao na tržištu, nužno je da za širu skupinu potrošača postane prihvatljiv i poželjan znak. Iz tog razloga svaki proizvod definiran je markom proizvoda, a osnovni elementi marke proizvoda su naziv marke, znak marke ili logo, slogan te zaštitni znak. Cilj ovoga rada je ukazati na tržišnu ovisnost proizvoda o kvalitetnom oglašavanju i označavanju, te na primjeru uspješnih stranih i domaćih proizvoda istražiti smislenost prepoznatljive promocije koja je određena kvalitetnim označavanjem. Temeljno istraživačko pitanje u ovom radu jest u kojoj mjeri pomno osmišljeni slogani određuju prepoznatljivost semiotičkih elemenata marki proizvoda na internetu. U radu je provedena kvalitativna i kvantitativna analiza semiotičkih elemenata marki stranih i hrvatskih proizvoda na internetu te su utvrđene vrijednosti za naziv marke, logo i slogan.
Ključne riječi
Hrčak ID:
280511
URI
Datum izdavanja:
16.7.2022.
Posjeta: 1.387 *