Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Samoregulacija motivacije studenata psihologije Fakulteta hrvatskih studija

Dunja Jurić Vukelić orcid id orcid.org/0000-0003-2757-201X ; Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 363 Kb

verzije

str. 217-229

preuzimanja: 304

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 363 Kb

verzije

str. 229-229

preuzimanja: 102

citiraj


Sažetak

Motivacijske su komponente, u kombinaciji s kognitivnim dispozicijama za učenje, značajna odrednica akademskoga postignuća. Pritom razlikujemo intrinzičnu motivaciju, usmjerenu na sam proces učenja i rješavanje postavljenih zadataka, i ekstrinzičnu motivaciju, koja podrazumijeva učenje radi dobivanja nagrade ili izbjegavanja kazne. U kontekstu intrinzične motivacije, stalna visoka očekivanja i entuzijazam za obaveze mogu djelovati iscrpljujuće i dovesti do stagnacije i apatije. Cilj je ovoga istraživanja odrediti ulogu samoregulacije motivacije u samoprocjeni akademske efikasnosti i postizanju akademskoga uspjeha te razlike između studenata nižih i viših godina studija u razinama samoregulacije motivacije.
U istraživanju je sudjelovalo ukupno 209 studenata. Primijenjeni su instrumenti: Upitnik samoregulacije – akademska domena (SRQ-A), podljestvica Akademske efikasnosti iz Upitnika sagorijevanja – verzija za studente (Maslach Burnout Inventory – Student Survey, MBI-SS) te prosjek ocjena svih do sada položenih ispita kao mjera akademskoga uspjeha. U kontekstu samoregulacije motivacije, studenti su najviše rezultate postigli u području identificirane regulacije i intrinzične motivacije, a najniže u području eksternalne regulacije. Motivacija je pretežno autonomna neovisno o godini studija. Znanstveni i stručni doprinos istraživačkih nalaza očituju se u mogućnosti primjene utvrđenih spoznaja o ulozi samoregulacije motivacije u akademskom uspjehu u kreiranju primjerenih odgovora na zahtjeve suvremenoga obrazovnoga sustava.

Ključne riječi

samoregulacija motivacije; akademska efikasnost; akademski uspjeh

Hrčak ID:

281460

URI

https://hrcak.srce.hr/281460

Datum izdavanja:

19.7.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 967 *