Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UTJECAJ GLOBALIZACIJE I POSLOVNE ETIKE U FUNKCIJI USPJEŠNOSTI POSLOVANJA

Mirjana Nedović orcid id orcid.org/0000-0001-9407-2811 ; Veleučilište „Lavoslav Ružička", Vukovar, Hrvatska
Franko Čuljak ; Veleučilište „Lavoslav Ružička", Vukovar, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 303 Kb

str. 19-31

preuzimanja: 264

citiraj


Sažetak

Globalizacijom se povećava utjecaj globalne ekonomije na prosperitet u državama i svijetu kao i u svakom gospodarskom subjektu koji se prilagođava novim okolnostima u poslovanju. Prilagođavanje poslovanja jest preduvjet opstanka u sve konkurentnijem okruženju. Svijet se suočava sa starim izazovima, ali sada iz novog kuta gledišta. Uz rast populacije sve su češći dodiri između različitih kultura. Danas postaje izazov u pronalasku pravog omjera između globalnih normi i standarda i lokalnih kultura, društava i poduzeća. Neetičnim postupanjem i poslovnom kratkovidnošću, moguće je neetičnim poslovanjem narušiti ravnotežu za razvoj globalne ekonomije, te poslovanje poduzeća učiniti neuspješnim, odnosno udaljiti od postavljenih ciljeva. Ponekad korporacije i poduzeća pronalaze i koriste „rupe u zakonu“ na globalnoj razini. Tako stvaraju nepovjerenje u ljudima i koriste ljudsku prirodu za vlastitu dobit. Samo ona poduzeća čija se slika budućnosti temelji na dobroj poslovnoj etici i društveno odgovornom poslovanju mogu dugoročno poslovati i opstati. Cilj i svrha ovog rada je prikazati značaj poslovne etike i utjecaj globalizacije na uspjeh poslovanja poduzeća, te ukazati na moguće nepoželjne poslovne efekte. U radu se pojašnjava pojam poslovne etike i globalizacije te se analiziraju rezultati provedenog istraživanja na 64 ispitanika o stavu ispitanika prema poslovnoj etici i globalizaciji.

Ključne riječi

Globalizacija; poslovna etika; uspješnost poslovanja poduzeća; društveno odgovorno ponašanje;

Hrčak ID:

283636

URI

https://hrcak.srce.hr/283636

Datum izdavanja:

16.9.2022.

Posjeta: 609 *