Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5513/JCEA01/23.3.3522

Postizanje ekonomske održivosti eko-označavanjem: Studija slučaja hrvatskog maslinovog ulja i stranih potrošača

Milan OPLANIĆ ; Department of Economics and Agricultural Development, Institute of Agriculture and Tourism, Karla Huguesa 8, Poreč, Croatia
Vilma XHAKOLLARI ; Department of Agricultural and Food Sciences, University of Bologna, 40127 Bologna, Italy
Marija CERJAK ; Department of Marketing in Agriculture, Faculty of Agriculture, University of Zagreb, 10000 Zagreb, Croatia
Karolina BRKIĆ BUBOLA ; Department of Agriculture and Nutrition, Institute of Agriculture and Tourism, Karla Huguesa 8, Poreč, Croatia
Ana ČEHIĆ ; Department of Economics and Agricultural Development, Institute of Agriculture and Tourism, Karla Huguesa 8, Poreč, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 720 Kb

str. 692-703

preuzimanja: 103

citiraj


Sažetak

Ekonomska održivost često je prva koja se želi postići u maloj proizvodnji poput maslinarstva i proizvodnje maslinova ulja u Hrvatskoj. Turisti zauzimaju važno tržište za hrvatsko maslinovo ulje u smislu prodaje maslinovog ulja u destinaciji. Za postizanje ekonomske održivosti potrebno je istražiti međunarodno tržište maslinovog ulja, a samim time istražiti ponašanje, percepcije i preferencije potrošača. Stoga je u ovoj studiji provedeno terensko istraživanje na uzorku stranih posjetitelja tijekom boravka na destinaciji, Istarskoj i Primorsko-goranskoj županiji, Hrvatska. Značajan udio ispitanika je kupio maslinovo ulje tijekom boravka u Hrvatskoj, a prediktorske varijable za to bile su: eko-oznaka na boci maslinovog ulja i pozitivna percepcija karakteristika hrvatskog maslinovog ulja. S druge strane, na učestalost konzumacije utjecali su intrinzične značajke poput okusa maslinovog ulja, kategorije i zemlje podrijetla. Analizom glavnih komponenti, identificirane su tri glavne komponente: 1) intrinzične značajke, 2) ekstrinzične značajke, 3) cijena. Ove komponente korištene su u svrhu segmentacije tržišta primjenom klaster analize. Identificirana su ukupno četiri klastera: 1) “Stručnjaci”, 2) “Ravnodušni potrošači”, 3) “Cjenovno osjetljivi” i 4) “Gurmani”. Za razvoj održivog poslovanja hrvatskim proizvođači maslinova ulja najprikladniji su klasteri “Stručnjaci” i “Cjenovno osjetljivi”. Potrebno je uložiti daljnje napore za povećanje proizvodnje ekološki certificiranog maslinovog ulja.

Ključne riječi

Hrvatska; maslinovo ulje; strani potrošači; ekonomska održivost; ekološka oznaka

Hrčak ID:

283729

URI

https://hrcak.srce.hr/283729

Datum izdavanja:

9.9.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 399 *