Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Profesionalna vjerovanja i samoprocjena kompetencija studenata - budućih učitelja i učitelja početnika

Majda Rijavec ; Učiteljski fakultet, Sveučilišta u Zagrebu
Renata Miljević-Riđički ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Vlasta Vizek-Vidović ; Filozofski fakultet u Zagrebu, Odsjek za psihologiju


Puni tekst: hrvatski pdf 87 Kb

str. 159-170

preuzimanja: 1.345

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je ispitati profesionalne kompetencije učitelja početnika (do pet godina radnog staža) i studenata završnih godina učiteljskih studija u Hrvatskoj. Također se željelo ispitati njihove pristupe u poučavanju te razlike u opaženim kompetencijama učitelja s tradicionalnim pristupom i učitelja s pristupom usmjerenim na
učenika. Ispitana su 123 učitelja početnika i 334 studenta završnih godina s istih fakulteta i visokih škola. Od 20 područja znanja i vještina koje su se procjenjivale studenti su sebe procijenili kompetentnijim od učitelja-početnika u 8 područja, u deset područja nije bilo statistički značajne razlike, dok se se učitelji-početnici procijenili kompetentnijim u samo dva područja Izgleda da učitelji početnici doživljavaju ono što se zove "šok relanosti". Kao studenti imaju odreñena očekivanja i procjene svog posla koje nisu u skladu sa iskustvima koje doživljavaju kao učitelji-početnici. Između učitelja i studenata nije bilo razlike u tradicionalnom pristupu poučavanju, ali su studenti bili skloniji pristupu usmjerenom na učenika. Učitelji i studenti skloniji tradicionalnom pristupu osjećali su se kompetentniji u poslu od onih koji su bili skloni
pristupu usmjerenom na učenika.

Ključne riječi

Hrčak ID:

26172

URI

https://hrcak.srce.hr/26172

Datum izdavanja:

15.6.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.698 *