hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Profesionalna vjerovanja i samoprocjena kompetencija studenata - budućih učitelja i učitelja početnika

Majda Rijavec ; Učiteljski fakultet, Sveučilišta u Zagrebu
Renata Miljević-Riđički ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Vlasta Vizek-Vidović ; Filozofski fakultet u Zagrebu, Odsjek za psihologiju

Puni tekst: hrvatski, pdf (87 KB) str. 159-170 preuzimanja: 1.042* citiraj
APA 6th Edition
Rijavec, M., Miljević-Riđički, R. i Vizek-Vidović, V. (2006). Profesionalna vjerovanja i samoprocjena kompetencija studenata - budućih učitelja i učitelja početnika. Odgojne znanosti, 8 (1(11)), 159-170. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/26172
MLA 8th Edition
Rijavec, Majda, et al. "Profesionalna vjerovanja i samoprocjena kompetencija studenata - budućih učitelja i učitelja početnika." Odgojne znanosti, vol. 8, br. 1(11), 2006, str. 159-170. https://hrcak.srce.hr/26172. Citirano 29.03.2020.
Chicago 17th Edition
Rijavec, Majda, Renata Miljević-Riđički i Vlasta Vizek-Vidović. "Profesionalna vjerovanja i samoprocjena kompetencija studenata - budućih učitelja i učitelja početnika." Odgojne znanosti 8, br. 1(11) (2006): 159-170. https://hrcak.srce.hr/26172
Harvard
Rijavec, M., Miljević-Riđički, R., i Vizek-Vidović, V. (2006). 'Profesionalna vjerovanja i samoprocjena kompetencija studenata - budućih učitelja i učitelja početnika', Odgojne znanosti, 8(1(11)), str. 159-170. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/26172 (Datum pristupa: 29.03.2020.)
Vancouver
Rijavec M, Miljević-Riđički R, Vizek-Vidović V. Profesionalna vjerovanja i samoprocjena kompetencija studenata - budućih učitelja i učitelja početnika. Odgojne znanosti [Internet]. 2006 [pristupljeno 29.03.2020.];8(1(11)):159-170. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/26172
IEEE
M. Rijavec, R. Miljević-Riđički i V. Vizek-Vidović, "Profesionalna vjerovanja i samoprocjena kompetencija studenata - budućih učitelja i učitelja početnika", Odgojne znanosti, vol.8, br. 1(11), str. 159-170, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/26172. [Citirano: 29.03.2020.]

Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati profesionalne kompetencije učitelja početnika (do pet godina radnog staža) i studenata završnih godina učiteljskih studija u Hrvatskoj. Također se željelo ispitati njihove pristupe u poučavanju te razlike u opaženim kompetencijama učitelja s tradicionalnim pristupom i učitelja s pristupom usmjerenim na
učenika. Ispitana su 123 učitelja početnika i 334 studenta završnih godina s istih fakulteta i visokih škola. Od 20 područja znanja i vještina koje su se procjenjivale studenti su sebe procijenili kompetentnijim od učitelja-početnika u 8 područja, u deset područja nije bilo statistički značajne razlike, dok se se učitelji-početnici procijenili kompetentnijim u samo dva područja Izgleda da učitelji početnici doživljavaju ono što se zove "šok relanosti". Kao studenti imaju odreñena očekivanja i procjene svog posla koje nisu u skladu sa iskustvima koje doživljavaju kao učitelji-početnici. Između učitelja i studenata nije bilo razlike u tradicionalnom pristupu poučavanju, ali su studenti bili skloniji pristupu usmjerenom na učenika. Učitelji i studenti skloniji tradicionalnom pristupu osjećali su se kompetentniji u poslu od onih koji su bili skloni
pristupu usmjerenom na učenika.

Hrčak ID: 26172

URI
https://hrcak.srce.hr/26172

[engleski]

Posjeta: 2.321 *