Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31820/pt.31.3.4

Poteškoće u djetetovim izvršnim funkcijama kao medijatori povezanosti roditeljstva i školskoga uspjeha

Sandra Brezetić orcid id orcid.org/0000-0002-3672-7450 ; J. J. Strossmayer University of Osijek, Faculty of Humanities and Social Sciences, Osijek, Croatia


Puni tekst: engleski PDF 638 Kb

str. 545-564

preuzimanja: 542

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga istraživanja ispitati ulogu izvršnih funkcija djece u objašnjenju odnosa između poželjnih i nepoželjnih roditeljskih odgojnih stilova i postupaka te školskoga uspjeha djece rane osnovnoškolske dobi. Sudjelovala su 174 roditelja koja su ispunila Upitnik roditeljskoga stila, Upitnik roditeljskoga prihvaćanja/odbijanja i Inventar izvršnih funkcija djece. Rezultati strukturalnoga modeliranja pokazali su da postoji potpuna medijacija poteškoća u izvršnim funkcijama djece u objašnjenju odnosa autoritarnoga stila roditeljstva, roditeljske hostilnosti/ agresije i ravnodušnosti/zanemarivanja te školskoga uspjeha iz hrvatskoga jezika i matematike. Suprotno tomu, nije potvrđena medijacijska uloga poteškoća u izvršnim funkcijama djece u odnosu između autoritativnoga odgojnog stila i roditeljske topline/privrženosti te školskoga uspjeha djece. Rezultati ovoga istraživanja ukazuju na to da su poteškoće u izvršnim funkcijama čimbenik rizika slabijega školskog uspjeha iz hrvatskoga jezika i matematike za djecu rane osnovnoškolske dobi čiji roditelji iskazuju nepoželjne odgojne stilove i postupke. Ovo istraživanje upućuje na to da se intervencije trebaju usmjeriti na trening roditeljskih vještina i programe za uvježbavanje izvršnih funkcija djece.

Ključne riječi

roditeljski stilovi; roditeljski postupci; izvršne funkcije; školski uspjeh; rana osnovnoškolska dob

Hrčak ID:

286941

URI

https://hrcak.srce.hr/286941

Datum izdavanja:

9.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.831 *