Međunarodne studije, Vol. IV No. 3-4, 2004.
Izlaganje sa skupa
Medijski aspekti političkog predstavljanja nacionalnih manjina u Hrvatskoj
Slobodan Bjelajac
; Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti, Sveučilište u Splitu, Hrvatska
Neven Duvnjak
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar - centar Split
Sažetak
Završeni su i izbori za predstavnike nacionalnih manjina u parlamentu te za vijeća regionalnih, gradskih i općinskih lokalnih samouprava. Rezultati su poražavajući, jer kako na razini Hrvatske, tako i u Splitu te Županiji splitsko-dalmatinskoj apstinencija birača je jako velika (od 94,6 do 96%). Samo manji broj birača (4%) izišao je na prve izbore koji su se održali 18. svibnja 2003. (apstinencija je nešto manja na razini Hrvatske gdje 87% birača nije izišlo na izbore). No, ni dopunski te ponovljeni izbori koji su održani 18. veljače 2004. nisu prošli mnogo bolje jer je na njih izišlo 5,4% biračkog tijela.
Hipoteza ovoga rada je da bi na izbore izišao daleko veći broj birača predstavnika nacionalnih manjina daje u masovnim medijima bila izraženija predizborna propaganda.
U istraživanju čiji su rezultati prikazani u ovom radu analiziraju se metodom analize sadržaja četiri ključne rubrike internet izdanja regionalnog lista Slobodna Dalmacija o temama koje se u predizbornom razdoblju javljaju u vezi s navedenim izborima ("Teme dana", "Novosti", "Split" i "Županija"). U uzorak su uzeta dva predizborna razdoblja od mjesec dana.
Analiza je pokazala kako u tom regionalnom listu, u predizbornim razdobljima nije bilo dovoljno tekstova o nacionalnim manjinama, ali ni o predstojećim izborima. Tako je u predizbornom razdoblju 2003. u listu bilo samo 2,68% članaka o nacionalnim manjinama, od kojih je 46% govorilo o izborima. Ni 2004. taj postotak nije ništa bolji, čak je i manji (1,81 % ukupnog broja članaka posvećeno je nacionalnim manjinama, od čega se samo 15% odnosilo na izbore). Postoje, pritom, male razlike, kako među rubrikama, tako i među različitim promatranim razdobljima.
lako to nije jedini razlog neizlaska većeg broja predstavnika nacionalnih manjina na izbore (može se govoriti i o njihovoj nezainteresiranosti, o tome da su nedavno glasali na izborima za Sabor, zasićenosti i dr.), zasigurno je to također jedan od značajnih razloga.
Ključne riječi
nacionalne manjine; Hrvatska; mediji
Hrčak ID:
287226
URI
Datum izdavanja:
30.9.2004.
Posjeta: 545 *