Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Izvođenje inovativnih metoda učenja u visokoškolskim obrazovnim ustanovama

Dubravka Celinšek orcid id orcid.org/0000-0003-0726-8061 ; Univerzitet Primorska, Fakultet za menadžment, Koper, Slovenija
Mirko Markič orcid id orcid.org/0000-0002-5370-7355 ; Univerzitet Primorska, Fakultet za menadžment, Koper, Slovenija


Puni tekst: hrvatski pdf 131 Kb

str. 51-67

preuzimanja: 1.639

citiraj


Sažetak

Danas su visokoškolske ustanove sve više izložene konkurenciji i zbog toga su konstantne promjene i inovacije od iznimne važnosti. Problemsko učenje (PU), inovacija koju predstavljamo u ovom članku, najvažnija je inovacija na području profesionalnog obrazovanja. PU je usmjereno razvijanju sposobnosti, a ne samo prikupljanju znanja. Studenti rade u timu uz pomoć nastavnika ili mentora-savjetnika rješavajući probleme vezane za struku, te tako razvijaju nove vještine. Naše je istraživanje zasnovano na analizi slučaja, a poduprto je upitnicima te intervjuima. Obradili smo tipičan primjer slovenske visokoškolske ustanove, koja provodi učenje stranih jezika struke na način PU. U ovoj analizi slučaja sudjelovali su studenti i nastavnici (nastavnici stranih jezika i nastavnici stručnih predmeta). Članak se usredotočuje na uvođenje PU u visokoškolsku ustanovu, razvoj učeće organizacije te prednosti koje ova inovacija donosi studentima: dubinski pristup učenju i timski rad, koji omogućavaju veću kvalitetu učenja i prijenos znanja s pojedinca na tim. Za ovaj način poučavanja nastavnici trebaju nova znanja i vještine.

Ključne riječi

UČEĆA ORGANIZACIJA; VISOKOŠKOLSKE OBRAZOVNE USTANOVE; UVOĐENJE PROMJENA; PROBLEMSKO UČENJE; OSPOSOBLJAVANJE NASTAVNIKA; DUBINSKI PRISTUP UČENJU

Hrčak ID:

26505

URI

https://hrcak.srce.hr/26505

Datum izdavanja:

30.6.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.434 *