Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15291/geoadria.3665

Stvaranje globalnog i urušavanje lokalnog identiteta – primjer Premiershipa

Ema Špehar ; Osnovna škola Ane Katarine Zrinski, Matije Gupca 22, 32282 Retkovci, Republika Hrvatska
Jelena Lončar orcid id orcid.org/0000-0003-2580-1931 ; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, Trg Marka Marulića 19/II, 10000 Zagreb, Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 704 Kb

str. 205-232

preuzimanja: 145

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 704 Kb

str. 205-232

preuzimanja: 188

citiraj


Sažetak

Predmet istraživanja i svrha ovoga rada je utvrditi utjecaje globalizacije na promjene identiteta u okviru jednog od najpopularnijih sportova današnjice – nogometa. Kako bi se u analizi problematike izbjeglo generaliziranje, kao studija slučaja izabrana je nogometna liga – engleski Premiership. Teorijski okvir istraživanja vezan je uz utvrđivanje promjena lokalnog pod utjecajem globalnog procesa, dominantno društveno-političkih i ekonomskih. Vremenski obuhvat istraživanja obuhvaća razdoblje od nastanka Premiershipa, odnosno od 1992. godine do danas. Istraživanjem odabranih globalizacijskih utjecaja na razvoj lige pokušava se razjasniti društvene promjene kao posljedice interakcije dvaju glavnih geografskih segmenata – prostora i ljudi. Izabranim ekonomskim i financijskim pokazateljima prikazana je promjena povijesnog lokalnog identiteta lige u sve izraženiji globalni identitet.

Ključne riječi

globalizacija, identitet, nogomet, Premiership, sponzoriranje

Hrčak ID:

291442

URI

https://hrcak.srce.hr/291442

Datum izdavanja:

31.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 698 *