Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.47960/2831-0322.2022.2.26.23

JEZIK NJEMAČKIH HIP-HOP PJESAMA U KONTEKSTU DODIRNOGA JEZIKOSLOVLJA

Nikolina Pandža orcid id orcid.org/0000-0002-5856-6205 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Mostaru


Puni tekst: njemački pdf 777 Kb

str. 23-62

preuzimanja: 101

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 777 Kb

str. 62-62

preuzimanja: 347

citiraj


Sažetak

Predmet je ovoga istraživanja jezik njemačkoga hip-hopa. Budući da je ovaj glazbeni žanr američkoga podrijetla te pod utjecajem američke glazbene scene, tekstovi pjesama na njemačkome jeziku prožeti su velikim brojem engleskih posuđenica i izraza. Kao rezultat višejezičnosti i uporabe prebacivanja kodova pojedinih hip-hop izvođača s migrantskom pozadinom posuđenice i riječi iz turskoga, arapskoga te slavenskih jezika također su zabilježene u spomenutim tekstovima. Korpus rada stoga čine četiri izabrane pjesme četiriju izvođača stranoga podrijetla. U prvome se dijelu rada, uz prebacivanje kodova, daje uvid u povijesni razvoj hip-hopa i njegovu važnost za kulturu i jezik mladih. Drugi dio čini semantička analiza zabilježenih jedinica u kontekstu prebacivanja kodova. Unutar nje opisuju se jezična sredstva kojima se služe hip-hop izvođači (imena, nazivi brendova, kratice, pseudonimi) te stilske figure (hiperbola, sarkazam, metafora itd.). Analizu zaokružuje osvrt na tematiku obrađenu u tekstovima (društveno-politička osviještenost, pronalaženje vlastitoga identiteta, hvalisanje, nasilje, homofobija itd.).

Ključne riječi

jezični kontakt; posuđenice; strane riječi; prebacivanje kodova; njemački hip-hop; jezični stil; stilske figure.

Hrčak ID:

293317

URI

https://hrcak.srce.hr/293317

Datum izdavanja:

3.2.2023.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 794 *