Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32903/p.6.1.1

Estetika okoliša i land art

Jan Defrančeski orcid id orcid.org/0000-0003-1811-2396 ; University Centre for Integrative Bioethics, University of Zagreb *

* Corresponding author.


Full text: english PDF 1.306 Kb

page 9-34

downloads: 177

cite


Abstract

Autor u ovom radu promišlja odnos estetike okoliša i land arta. Razmatrajući njihov povijesni razvoj, autor najprije ističe terminološki problem koji ga je potaknuo da land art shvati kao hiperonim – odnosno pojam koji značenjski obuhvaća druge umjetničke prakse (npr. »Earth art«, »Earthworks«, »Siteart«, »Arte Povera«, »Environment(al) art« i »Ecological art«). Štoviše, razmatrajući određene značajke land arta (npr. integraciju, prekid, uključenost,implementaciju i imaginaciju), autor predlaže tezu prema kojoj land art ne predstavlja samo suvremeni umjetnički pokret nego i novu formu estetskogdoživljaja prirode. Autor se u daljnjem razvoju ove teze fokusira na dva estetska principa land arta – participaciju i entropiju – koji su u povijesti estetičke teorije bili gotovo nepostojeći, potisnuti na marginu ili u potpunosti zanemareni. Konačno, pronalaženjem čvrstih teorijskih temelja za ovu tezu u znamenitom eseju Ronalda W. Hepburna »Suvremena estetika i zanemarivanje prirodne ljepote« (1984.), kao i nekim land art projektima (npr. Robert Smithson, Spiral Jetty, 1970.), autor ističe snažnu teorijsku povezanost estetike okoliša i land arta.

Keywords

Ronald W. Hepburn; Robert Smithson; estetika; estetika okoliša; land art

Hrčak ID:

294917

URI

https://hrcak.srce.hr/294917

Publication date:

12.12.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 459 *