Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.22522/cmr20160216

Nativ oglašavanje: Razvoj marketinga ili promotivni alat za odnose s javnošću

Ivan Pakozdi orcid id orcid.org/0000-0002-8797-0645 ; Edward Bernays College of Communication Management, Zagreb, Croatia
Mario Petrović ; Millenium promocija, Croatia
Adrian Beljo ; Edward Bernays College of Communication Management, Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 215 Kb

page 24-41

downloads: 877

cite


Abstract

Pojam “Native oglašavanje” u marketinškom smislu okarakteriziran je kao “evolucija oglašavanja” i obično se smatra da pripada skupini novih marketinških alata. No, zbog suptilnog načina na koji prezentira “uređivački” sadržaj u medijima, PR praktičari Native oglašavanje sve više opisuju kao jedan od najpoželjnijih PR alata. Vođeni tom situacijom, autori u ovom radu uspoređuju teorijska znanja o oglašavanju s Native oglašavanjem kao novim i inovativnim oblikom oglašavanja, te ga povezuju s primjenom u području odnosa s javnošću. Dobiveni rezultati usporedbe suprotstavljeni su mišljenjima šest stručnjaka koji rade u medijima, marketinškim agencijama i PR agencijama. Kroz dubinske intervjue iznose različite poglede na Native oglašavanje kao novu formu oglašavanja, odnosno novi PR alat. Usporedbom mišljenja autori dokazuju da je Native oglašavanje prvenstveno marketinški alat koji zbog svoje sekundarne (promotivne) funkcije služi kao podrška PR aktivnostima, a ne obrnuto.

Keywords

oglašavanje, Native oglašavanje, promocija, marketing, odnosi s javnošću, sadržaj, mediji, advertorial

Hrčak ID:

171940

URI

https://hrcak.srce.hr/171940

Publication date:

30.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.917 *