Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32914/mcpr.13.1-2.4

PROMICANJE DEMOKRATSKIH VRIJEDNOSTI U DOBA UMJETNE INTELIGENCIJE U II. OSNOVNOJ ŠKOLI ČAKOVEC

Iva Naranđa ; II. osnovna škola Čakovec, Čakovec, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 437 Kb

str. 40-46

preuzimanja: 187

citiraj


Sažetak

Ovaj rad ističe važnost promicanja načela i vrijednosti koje čine demokratsku kulturu Europske unije u kontekstu digitalnog doba i umjetne inteligencije te potrebu ugrađivanja ove teme u podučavanje učenika već od osnovnoškolske dobi. Nove tehnologije infiltrirale su se u sva područja ljudskog života, a digitalna revolucija transformira i oblikuje način na koji radimo, informiramo se i donosimo odluke. Značajan dio svakodnevnog života učenika odvija se online te poznavanje i poštivanje temeljnih prava i demokratskih vrijednosti u digitalnom svijetu već od rane dobi postaje izuzetno važno za svakog pojedinca. Učenike treba upoznati s demokratskim vrijednostima Europske unije, učiti ih o ljudskim i dječjim pravima, digitalnim pravima i sigurnosti na internetu te podizati svijest o tome kako nove tehnologije kao što su umjetna inteligencija i strojno učenje mogu unaprijediti ili ugroziti ta prava. Učenike je potrebno osvijestiti o etičkim pitanjima i problemima pristranosti koje izazivaju nove tehnologije poput umjetne inteligencije. Važan dio predstavlja medijska pismenost i osposobljavanje učenika za prepoznavanje lažnih vijesti, posebno onih kreiranih pomoću alata umjetne inteligencije. Sve ove teme mogu se uklopiti u nastavu Informatike u osnovnoj školi u sklopu ostvarivanja predmetnih ishoda i povezati s međupredmetnom temom Građanski odgoj i obrazovanje. U radu su predstavljeni i rezultati upitnika provedenog među učenicima sudionicima eTwinning projekta koji se bavio ovom tematikom.

Ključne riječi

demokratske vrijednosti; umjetna inteligencija; ljudska prava; dječja prava; digitalna prava

Hrčak ID:

296608

URI

https://hrcak.srce.hr/296608

Datum izdavanja:

28.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 446 *