Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

MIŠLJENJA UČITELJA O KLJUČNIM I VLASTITIM KOMPETENCIJAMA ZA INKLUZIVNO OBRAZOVANJE S UČENICIMA S OŠTEĆENJEM SLUHA

Manuela Pritula orcid id orcid.org/0009-0003-0322-4229 ; Osnovna škola Josipa Kozarca, Lipovljani, Hrvatska
Jasna Kudek Mirošević orcid id orcid.org/0000-0001-7582-0087 ; Učiteljski fakultet Sveučiliša u Zagrebu, Hrvatska
Katarina Šarčević Ivić-Hofman orcid id orcid.org/0000-0002-3663-0376 ; Odjel društveno-humanističkih znanosti, Slavonski Brod, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 172 Kb

str. 69-80

preuzimanja: 417

citiraj


Sažetak

Inkluzivno obrazovanje podrazumijeva stjecanje kompetencija učitelja za rad s učenicima s teškoćama
pa tako i učenika s oštećenjem sluha. Cilj ovoga rada bio je istražiti mišljenja učitelja koji
rade u razrednoj nastavi o kompetencijama koje smatraju ključnima i vlastitim kompetencijama
potrebnima u planiranju i realiziranju individualizirane nastave s učenicima s oštećenjem sluha,
kao i u kojoj mjeri se procjenjuju kompetentnima za odgoj i obrazovanje učenika s oštećenjem sluha.
Istraživanje je provedeno na uzorku od 245 sudionika kojega čine učitelji zaposleni u razrednoj
nastavi iz redovitih osnovnih škola (M=7,3% i Ž=92,7%) u svim županijama u Republici Hrvatskoj.
Za potrebe provođenja istraživanja, osmišljen je upitnik za učitelje „Kompetencije učitelja razredne
nastave u radu s učenicima s oštećenjem sluha.“ Rezultati su pokazali kako učitelji najvažnijima
smatraju komunikacijske kompetencije te socijalne vještine u radu s učenicima s oštećenjem sluha
u svrhu mogućnosti ostvarenja kvalitetne suradnje s učenikom, roditeljima i stručnim suradnicima.
No, rezultati također pokazuju kako se učitelji ne smatraju dovoljno kompetentnima za rad s učenicima
s oštećenjem sluha, bez obzira imaju li s njima iskustva u radu ili ne. Rezultati pokazuju da
se učitelji trebaju sustavno educirati, kao i da je potrebno više educirati buduće učitelje kako bi bili
osposobljeni za uspješan rad s učenicima s oštećenjem sluha.

Ključne riječi

inkluzivno obrazovanje; kompetencije učitelja; učenici s oštećenjem sluha

Hrčak ID:

301436

URI

https://hrcak.srce.hr/301436

Datum izdavanja:

8.5.2023.

Posjeta: 898 *