Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v25i1.4413

Istraživanje potencijalnih razlika u pristupima učenju nadarenih i prosječnih učenika putem rezultata PISA testova iz matematike

Corneliu Simut orcid id orcid.org/0000-0002-1001-230X ; University of Pretoria, Department of Systematic and Historical Theology
Brian Godor ; Erasmus University of Rotterdam, Department of Psychology, Education, and Child Studies


Puni tekst: engleski pdf 352 Kb

str. 101-138

preuzimanja: 131

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 352 Kb

str. 101-138

preuzimanja: 133

citiraj


Sažetak

Posljednjih nekoliko desetljeća način na koji učenici uče, tj. njihovi „pristupi učenju” karakterizirani su učeničkom percepcijom vlastite obrazovne okoline, njihovim koncepcijama o učenju i percepcijom sebe kao aktivnih sudionika u procesu učenja. Jednako tako, razlike između pristupa učenju darovitih i prosječnih učenika ostaju nejasne. Stoga su u ovom istraživanju korišteni podatci američkoga Međunarodnoga programa za ispitivanje znanja i vještina učenika (PISA-2009) kako bi ispitalo prije spomenute razlike na uzorku petnaestogodišnjih učenika. U ovom istraživanju upotrijebljeno je strukturirano modeliranje, unutar kojega je provedena analiza višestrukih skupina. Ustanovljena je invarijanta između dvije skupine, a posljedično testiranje aritmetičkih sredina pokazalo je da se primjena tri istraživana pristupa učenju znatno razlikuje između skupina. Daroviti učenici koristili su više razine strategija kontrole i nadgledanja, dok su prosječni učenici koristili više razine zapamćivanja. Implikacije ovoga istraživanja za praksu poučavanja odnose se na prilagođavanje kurikula s ciljem pružanja više prilika darovitim učenicima za sudjelovanje kroz diferencijaciju nastave. Slično tome, prosječne učenike treba podupirati u njihovu odmicanju od tehnika zapamćivanja i u korištenju strategija elaboracije.

Ključne riječi

daroviti učenici; metakognitivne vještine; PISA testovi iz matematike; pristupi učenju; PISA testovi iz matematike; strategije učenja.

Hrčak ID:

302994

URI

https://hrcak.srce.hr/302994

Datum izdavanja:

29.3.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 454 *