Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kulturna uvjetovanost poslovne komunikacije

Višnja Špiljak ; Visoka poslovna škola za turistički i hotelski menadžment Utilus


Puni tekst: hrvatski pdf 161 Kb

str. 87-98

preuzimanja: 4.743

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 265 Kb

str. 87-98

preuzimanja: 1.854

citiraj


Sažetak

Poslovna kultura postaje globalna i sve uniformiranija. Na međunarodnom tržištu, koje kao svoj glavni komunikacijski instrument koristi poslovni engleski jezik, ta je kultura u osnovi biti
anglosaksonska. Poslovne ili komunikacijske vještine potrebne akterima na međunarodnom tržištu također slijede globalni, uniformirani obrazac, u osnovi anglosaksonski. Tako će i njihovi pisani i usmeni oblici (pregovori, sastanci, prezentacije, poslovno dopisivanje…) slijediti zadane modele, koji se u primijenjenoj lingvistici nazivaju “žanrovima”. Razine uljudnosti također su zadane, a postižu se odgovarajućom strukturom komunikacije, frazama,stilom i tonom. Ovaj članak raspravlja o kulturološkoj komponenti u međunarodnoj poslovnoj komunikaciji na engleskom jeziku i o tome kako pomoći studentima da je usvoje na tercijarnoj razini obrazovanja.

Ključne riječi

poslovni engleski jezik; kultura; poslovna kultura; poslovna komunikacija; žanrovi

Hrčak ID:

27741

URI

https://hrcak.srce.hr/27741

Datum izdavanja:

16.7.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 11.191 *