Acta turistica nova, Vol. 1. No. 1., 2007.
Izvorni znanstveni članak
Kulturna uvjetovanost poslovne komunikacije
Višnja Špiljak
; Visoka poslovna škola za turistički i hotelski menadžment Utilus
Sažetak
Poslovna kultura postaje globalna i sve uniformiranija. Na međunarodnom tržištu, koje kao svoj glavni komunikacijski instrument koristi poslovni engleski jezik, ta je kultura u osnovi biti
anglosaksonska. Poslovne ili komunikacijske vještine potrebne akterima na međunarodnom tržištu također slijede globalni, uniformirani obrazac, u osnovi anglosaksonski. Tako će i njihovi pisani i usmeni oblici (pregovori, sastanci, prezentacije, poslovno dopisivanje…) slijediti zadane modele, koji se u primijenjenoj lingvistici nazivaju “žanrovima”. Razine uljudnosti također su zadane, a postižu se odgovarajućom strukturom komunikacije, frazama,stilom i tonom. Ovaj članak raspravlja o kulturološkoj komponenti u međunarodnoj poslovnoj komunikaciji na engleskom jeziku i o tome kako pomoći studentima da je usvoje na tercijarnoj razini obrazovanja.
Ključne riječi
poslovni engleski jezik; kultura; poslovna kultura; poslovna komunikacija; žanrovi
Hrčak ID:
27741
URI
Datum izdavanja:
16.7.2007.
Posjeta: 11.191 *