Izvorni znanstveni članak
Analiza srednjoškolskih udžbenika za hrvatski jezik i književnost: primjer rodnog čitanja
Juliette Janušić
; Centar za ženske studije, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Razloge zanemarivanja ženskog autorstva i uopće ženskih tragova u kulturi i povijesti (posebice nacionalnoj) dijelom valja tražiti u kriterijima za odabir udžbeničkih sadržaja, njihovu vrednovanju i »kanoniziranju«. Srednjoškolski udžbenici za hrvatski jezik i književnost odraz su našega obrazovnog sustava koji i dalje inzistira na enciklopedijskim količinama (ali ne aktualnih) podataka i zastarjeloj metodici. Odmaci i novine glede rodnog osvješćivanja – promicanja žena, netradicionalnih vrijednosti, neseksističkog jezika, kritičkog mišljenja i rodno osjetljivog tumačenja u nastavi književnosti – upućuju na neujednačenost, nedosljednost i površnost.
Ključne riječi
udžbenici; hrvatski jezik i književnost; žene; rodni stereotipi; rodna osjetljivost; seksizam
Hrčak ID:
27854
URI
Datum izdavanja:
19.8.2008.
Posjeta: 19.061 *