Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/pi-be/2023.17.1.83

CENTRI ZA UČENJE VISOKOŠKOLSKIH INSTITUCIJA: STUDIJA SLUČAJA O DRUŠTVENOM PODUZETNIŠTVU U TAJLANDU I MJANMARU

Liliya Terzieva orcid id orcid.org/0000-0003-4834-6951 ; The Hague University of Applied Sciences, The Netherlands
Lisa Mahajan orcid id orcid.org/0009-0009-7293-2118 ; FH Joanneum University of Applied Sciences, Austria
Monique Schulte ; Breda University of Applied Sciences, The Netherlands


Puni tekst: engleski pdf 734 Kb

str. 83-97

preuzimanja: 305

citiraj


Sažetak

Unatoč kontinuiranim naporima u raznim gospodarstvima, između ostalog u
jugoistočnoj Aziji, puni potencijal društvenog poduzetništva je teško ostvariti (rezultati
komparativne studije projekta STEPup). Izazovi kojima se treba pozabaviti uključuju
nedostatak kvalificiranih zaposlenika, poslovno razumijevanje među osnivačima, pristup
financiranju i infrastrukturi te nedostatak mjerenja društvenog učinka. Institucije visokog
obrazovanja često su suočene s ograničenim angažmanom, također u smislu potpore
studentima u ranoj poduzetničkoj aktivnosti. Ova neravnoteža također je primijećena u
Tajlandu i Mjanmaru, s projektom STEPup koji financira Erasmus+ (2020. – 2023.) i
vidi priliku za stvaranje i jačanje inovativnih praksi društvenog poduzetništva za
disruptivna poslovna okruženja u dvije zemlje sudionice. Istraživanje temeljeno na
pregledu znanstvenih članaka, provođenju fokus grupa (n= 42 iz 38 različitih vanjskih
dioničkih organizacija) te brojnim intervjuima i kreativnim sesijama s dionicima domene
društvenog poduzetništva također je otkrilo nužnost djelovanja u samo-organizirajućem
i organskim sustavima podrške društvenog poduzetništva. Ovaj rad ima za cilj predstaviti
preporuke i strateške smjernice za povećanje pristupa i mogućnosti za postojeća
društvena poduzeća i društvene poduzetnike koji planiraju stvoriti i održati ekosustav
društvenog poduzetništva kroz okvir, podršku, stručnost i strukturu postojećih institucija
visokog obrazovanja. Osim toga, visokoškolske ustanove u Mjanmaru i Tajlandu
poslužile bi kao primjer dobre prakse o tome kako dizajnirati i razviti središta resursa za
praktičare društvenih poduzeća i uključiti dionike iz svih sektora u rješavanje društvenih
problema i promicanje svijesti o potencijalu sektora društvenih poduzeća.

Ključne riječi

socijalno poduzetništvo; razvoj zajednice; aktivnosti usmjerene na učenika.

Hrčak ID:

304676

URI

https://hrcak.srce.hr/304676

Datum izdavanja:

26.6.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 822 *