Skip to the main content

Review article

VAŽNOST MARKETING MIKSA U USPJEŠNOM POZICIONIRANJU PROIZVODA I USLUGA NA TRŽIŠTU

Tajana Marušić orcid id orcid.org/0000-0002-5328-4006 ; University North


Full text: english pdf 346 Kb

page 431-446

downloads: 4.705

cite


Abstract

Marketinški menadžeri, koji imaju prigodu kreirati proizvod ili uslugu, znaju koliko je važno da se svaki dio marketing miksa jednako koristi u stvaranju i uspješnoj prodaji proizvoda kupcu. Edmund McCarthy prvi je opisao marketinškog menadžera kao onog koji „miješa sastojke“ uspješne marketinške strategije. 4P (product/proizvod, price/cijena, promotion/promocija, placement/plasman) strategija također se može opisati kao slagalica koja simbolizira uspješan proizvod, a slagalica je kompletirana tek kada su svi dijelovi na predviđenom mjestu. Proizvod predstavlja sve što se može ponuditi na tržištu u namjeri da se zadovolji želja ili potreba potrošača. Cijena predstavlja iznos novca koji je potrošač voljan izdvojiti za određeni proizvod ili uslugu. Promocija je svaki oblik komunikacije s potrošačima: oglašavanje, robne marke, odnosi s javnošću. Plasman se odnosi na prodajne kanale kojima se roba nudi potrošaču: maloprodaja, veleprodaja, specijalizirane trgovine, način na koji je proizvod pozicioniran u trgovini i drugo. U članku se svaki dio marketing miksa promatra s teorijskog aspekta I s aspekta njegove primjene u praksi.

Keywords

marketing miks; 4P; plasman; proizvod; usluga

Hrčak ID:

221042

URI

https://hrcak.srce.hr/221042

Publication date:

13.6.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 13.063 *