Izvorni znanstveni članak
ODNOS VELIČINE I RASTA PODUZEĆA TIJEKOM EKONOMSKE KRIZE
Marko Perić
orcid.org/0000-0002-2828-4709
; University of Rijeka Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija
Vanja Vitezić
orcid.org/0000-0002-2484-4529
; University of Rijeka Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija
Ana Perić Hadžić
orcid.org/0000-0001-6965-9004
; University of Rijeka Faculty of Maritime Studies, Rijeka
Sažetak
Velika recesija 2008. godine snažno je pogodila poduzetnički sektor diljem svijeta. Razumijevanje načina kako poduzeća reagiraju u vrijeme globalne krize ključno je za formuliranje adekvatnih politika i mjera za ublažavanje krize. Koristeći uzorak od 7.563 hrvatskih poduzeća u prerađivačkoj industriji i ugostiteljstvu koje su preživjele šestogodišnje razdoblje ekonomske recesije (2008.-2013.) te ukupnu imovinu kao mjeru za veličinu i rast poduzeća, ovaj rad nastoji ispitati može li se zakon proporcionalnog efekta potvrditi u vremenima ekonomske recesije. Rezultati dvostupanjskog dinamičkog panela ukazuju na odbacivanje zakona u obje djelatnosti jer je rast imovine pozitivno povezan s veličinom poduzeća. Međutim, dinamika kretanja ukupne imovine razlikuje se ovisno o veličini i industriji kojoj poduzeća pripadaju, što ukazuje na potencijalno različite strateške odluke o korištenju imovine i/ili ulaganjima.
Ključne riječi
rast poduzeća; Gibratov zakon; ugostiteljstvo; prerađivačka industrija; recesija
Hrčak ID:
239581
URI
Datum izdavanja:
23.6.2020.
Posjeta: 1.923 *