Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ODNOS VELIČINE I RASTA PODUZEĆA TIJEKOM EKONOMSKE KRIZE

Marko Perić orcid id orcid.org/0000-0002-2828-4709 ; University of Rijeka Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija
Vanja Vitezić orcid id orcid.org/0000-0002-2484-4529 ; University of Rijeka Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija
Ana Perić Hadžić orcid id orcid.org/0000-0001-6965-9004 ; University of Rijeka Faculty of Maritime Studies, Rijeka


Puni tekst: engleski pdf 691 Kb

str. 29-53

preuzimanja: 525

citiraj


Sažetak

Velika recesija 2008. godine snažno je pogodila poduzetnički sektor diljem svijeta. Razumijevanje načina kako poduzeća reagiraju u vrijeme globalne krize ključno je za formuliranje adekvatnih politika i mjera za ublažavanje krize. Koristeći uzorak od 7.563 hrvatskih poduzeća u prerađivačkoj industriji i ugostiteljstvu koje su preživjele šestogodišnje razdoblje ekonomske recesije (2008.-2013.) te ukupnu imovinu kao mjeru za veličinu i rast poduzeća, ovaj rad nastoji ispitati može li se zakon proporcionalnog efekta potvrditi u vremenima ekonomske recesije. Rezultati dvostupanjskog dinamičkog panela ukazuju na odbacivanje zakona u obje djelatnosti jer je rast imovine pozitivno povezan s veličinom poduzeća. Međutim, dinamika kretanja ukupne imovine razlikuje se ovisno o veličini i industriji kojoj poduzeća pripadaju, što ukazuje na potencijalno različite strateške odluke o korištenju imovine i/ili ulaganjima.

Ključne riječi

rast poduzeća; Gibratov zakon; ugostiteljstvo; prerađivačka industrija; recesija

Hrčak ID:

239581

URI

https://hrcak.srce.hr/239581

Datum izdavanja:

23.6.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.348 *