Izvorni znanstveni članak
“PUSH-PULL” ANALIZA U FUNKCIJI KREIRANJA HOLISTIČKOG MARKETINGA DESTINACIJE KULTURNE BAŠTINE: PRIMJER DUBROVNIKA
Deša Karamehmedović
orcid.org/0000-0001-8140-9067
; Herzegovina University
Sažetak
Primjena holističkog marketinga u destinaciji kulturne baštine omogućava samoodrživost kulturne baštine, ali i dugoročnu održivost same destinacije. Treći važan marketinški cilj je kreiranjeturističke ponude koja će zadovoljiti očekivanja posjetitelja. Pitanje očekivanja je povezano s psihološkim karakteristikama turista, prvenstveno motivacijom. Glavni cilj istraživanja kulturno turističke potražnje prezentirane u ovoj studiji je bio identifikacija glavnih motiva u izboru Dubrovnika kao destinacije za posjet u posezoni uz uporabu „push-pull“ analize. Rezultati pokazuju da je najvažniji push faktor „učenje o kulturi, povijesti, baštini Dubrovnika“, a najvažniji pull faktor su „gradske zidine“. Informacije dobivene istraživanjem su važne marketarima za identificiranje ciljnih tržišta, kreiranje inovativnih i visoko kvalitetnih kulturno turističkih proizvoda, bolju komunikaciju i unaprjeđenje razumijevanja između svih dionika.
Ključne riječi
Dubrovnik; kulturno turistička potražnja; motivacija; motiv kultura; “push-pull” analiza
Hrčak ID:
202271
URI
Datum izdavanja:
27.6.2018.
Posjeta: 4.182 *