Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.30.1.3

Partnerstvo odgojitelja i roditelja djece s teškoćama u razvoju

Biljana Jeremić orcid id orcid.org/0000-0002-7893-5637 ; Pedagoški fakultet u Somboru, Univerzitet u Novom Sadu, Srbija
Hadži Živorad Milenović ; Učiteljski fakultet, Univerzitet u Prištini – Kosovskoj Mitrovici, Kosovo
Zagorka Markov ; Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Kikindi, Srbija


Puni tekst: hrvatski pdf 948 Kb

str. 61-87

preuzimanja: 389

citiraj


Sažetak

Partnerstvo odgojitelja i roditelja djece s teškoćama u razvoju važno je za ranu intervenciju, koja predstavlja integrirani i interdisciplinarni sustav stručnih usluga namijenjenih djeci rane dobi s teškoćama u razvoju, kao i djeci koja zbog različitih razloga (kronične bolesti, biološki i okolišni čimbenici, itd.) mogu kasniti u polasku u školu. Cilj istraživanja je ispitati procjene odgojitelja i roditelja o uključenosti obitelji djece s teškoćama u razvoju u aktivnosti vrtića. Polazna pretpostavka istraživanja je da postoji razlika u procjenama odgojitelja i roditelja o uključenosti obitelji u aktivnosti vrtića. Istraživanje provedeno u listopadu 2022. godine obuhvatilo je 167 odgojitelja i 167 roditelja na području Kikinde i Sombora (Srbija), koji su procjenjivali sudjelovanje obitelji u vrtićkim aktivnostima za 167 djece u dobi od pet do sedam godina. Kvaliteta suradnje ispitana je podtestom Uključenost roditelja u aktivnosti vrtića. Ovaj podtest čini dio Upitnika roditeljske uključenosti (Fantuzzo et al., 2000.) te je prilagođen za ovo istraživanje (a = 0,921). Rezultati istraživanja pokazuju da postoji značajna razlika u procjenama odgojitelja i roditelja o uključenosti obitelji u aktivnosti vrtića. Zaključeno je da postoji potreba za planskim smjernicama i provedbom postupaka koji bi roditeljima omogućili sudjelovanje u aktivnostima dječjeg vrtića. Primjena novih Osnova programa u kontekstu suradnje predškolskih ustanova i roditelja doprinijela bi unaprjeđenju projektnog planiranja učenja i poučavanja u pedagoškoj praksi. To bi pomoglo roditeljima da bolje razumiju projektno učenje i važnost sudjelovanja u aktivnostima vrtića.

Ključne riječi

suradnja; uključivanje; učenje; poučavanje; sudjelovanje

Hrčak ID:

306554

URI

https://hrcak.srce.hr/306554

Datum izdavanja:

24.7.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 704 *