Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.30.1.4

Iskustva i prediktori stresa kod odgojitelja i nastavnika tijekom COVID-19 pandemije

Marija Bistrić orcid id orcid.org/0000-0003-3254-9674 ; Poslijediplomski sveučilišni (doktorski) studij "Kvaliteta u odgoju i obrazovanju", Sveučilište u Zadru, Hrvatska
Slavica Šimić Šašić orcid id orcid.org/0000-0002-4465-1716 ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 1.293 Kb

str. 89-117

preuzimanja: 197

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je ispitati iskustva stresa kod odgojitelja i nastavnika tijekom COVID-19 pandemije te ispitati prediktivnu vrijednost nekih osobnih obilježja odgojitelja/nastavnika, izvora stresa, strategija suočavanja i socijalne podrške u objašnjenju doživljaja stresa, sagorijevanja na poslu i nade u budućnost. Online upitnik primijenjen je na uzorcima od 491 nastavnika i 316 odgojitelja. Rezultati su pokazali da su odgojitelji i nastavnici najvišu razinu stresa doživljavali tijekom prvog vala pandemije korona virusa te da je razina doživljenog stresa tijekom pandemije veća nego prije pandemije. Odgojitelji uobičajene izvore stresa doživljavaju snažnijim nego specifične izvore stresa vezane za pandemiju korona virusa, dok je kod nastavnika obrnuto. Osobna obilježja odgojitelja/nastavnika, izvori stresa, strategije suočavanja i socijalna podrška povezani su s razinom stresa i sagorijevanjem na poslu te nadom u budućnost, ali se prediktivna vrijednost odnosno značajni prediktori razlikuju ovisno o kriteriju i skupini ispitanika. Rezultati ukazuju na pozitivan doprinos samoefikasnosti, strategija suočavanja i socijalne podrške u doživljaju stresa kod odgojitelja i nastavnika tijekom pandemije korona virusa.

Ključne riječi

doživljaj stresa; pandemija koronavirusa; odgojitelji; nastavnici

Hrčak ID:

306556

URI

https://hrcak.srce.hr/306556

Datum izdavanja:

24.7.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 464 *