Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21464/mo.30.1.7

Procjene povezanosti s prirodom učenika, učitelja i roditelja u Hrvatskoj i Sloveniji

Dunja Anđić orcid id orcid.org/0000-0001-8444-1820 ; Faculty of Teacher Education, Univeristy of Rijeka, Rijeka, Croatia


Full text: croatian pdf 2.874 Kb

page 169-198

downloads: 168

cite


Abstract

Aktualna interdisciplinarna istraživanja ukazuju na vezu između emocionalnog odnosa prema prirodi i čimbenika koji su rezultat suvremenih načina života poput nedostatnog kretanja i boravka u prirodi i pretjerane uporabe informacijsko-komunikacijskih tehnologija. Ti se čimbenici često dovode i u svezu sa zdravim razvojem djece školske dobi. U literaturi ‘povezanost s prirodom’ najčešće se opisuje kao pojam kojim se mjeri emocionalni i afirmativni odnos čovjeka i prirode. Istraživanje je provedeno na uzorku ispitanika koje su činili učenici osnovne škole, njihovi roditelji i učitelji u osnovnim školama Hrvatske i Slovenije (N=1345). U istraživanju je kao mjerni instrument korištena adaptirana skala Mjera povezanosti s prirodom (Chang i Monroe, 2012). Utvrđeno je da se povezanost s prirodom procjenjuje visokim rezultatima, ali i da ne postoji statistički značajna korelacija procjena povezanosti s prirodom učenika, roditelja i učitelja u Hrvatskoj, već samo kod slovenskih ispitanika. Implikacije rezultata istraživanja ogledaju se u promišljanju ove problematike za daljnja istraživanja u odgoju i obrazovanju.

Keywords

odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; povezanost s prirodom; roditelji; učenici; učitelji

Hrčak ID:

306559

URI

https://hrcak.srce.hr/306559

Publication date:

24.7.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 392 *