Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.3935/ljsr.v30i1.510

KAKO PREDSTAVNICI GENERACIJE Z PERCIPIRAJU INTERNET?

Daniela Šincek orcid id orcid.org/0000-0001-8011-3280 ; Faculty of Philosophy in Osijek, University Josip Juraj Strossmayer in Osijek, Croatia
Marija Milić orcid id orcid.org/0000-0003-3018-769X ; Faculty of Philosophy in Osijek, University Josip Juraj Strossmayer in Osijek, Croatia
Anita Barišić orcid id orcid.org/0000-0001-5245-8265 ; Faculty of Law, Josip University Juraj Strossmayer in Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 866 Kb

page 109-140

downloads: 264

cite


Abstract

Današnji adolescenti od rođenja odrastaju uz digitalne tehnologije i internet. Kako bi se, sukladno socijalno konstruktivističkoj perspektivi, spoznao doživljaj interneta tih adolescenata u ovom radu se koristila kvalitativna metodologija. Teorija upotrebe medija i zadovoljenja potrebe je usmjeravala oblikovanje pitanja u polustrukturiranom intervjuu. Da bi se vidjelo kako mladi doživljavaju internet, intervjuirano je deset djevojaka i devet mladića srednjoškolaca. Njihovi odgovori analizirani su tematskom analizom te su utvrđene četiri tematska područja: »Doživljaj srednjoškolaca koji imaju na pojam internet«, »Motivacija za korištenjem interneta«, »Doživljaj pozitivnih i negativnih strana korištenja interneta« i »Emocionalni doživljaj korištenja interneta«. Pokazalo se da motivi za korištenje interneta uključuju zabavu, učenje, socijalne interakcije i, u manjoj mjeri, smanjivanje stresa. Mladi identificiraju pozitivne i negativne aspekte korištenja interneta, a na temelju vlastitih iskustava navode više negativnih doživljaja. Korištenje interneta, pak, izaziva više različitih ugodnih emocionalnih reakcija, ali i sukobe s obitelji te njihove propuste u izvršavanju kućnih i školskih obaveza.

Keywords

internet; adolescenti; socijalni konstruktivizam; teorija upotrebe medija; zadovoljavanje potreba

Hrčak ID:

306606

URI

https://hrcak.srce.hr/306606

Publication date:

10.7.2023.

Visits: 595 *